مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

علائم افسردگی و نحوه ی درمان آن

چهارشنبه 26 فروردین 1394

 

علائم افسردگی و نحوه ی درمان آن

بسیاری از ما راجع به علائم احساسی افسردگی مطالبی می دانیم .اما آیا اطلاعات کافی راجع به علائم فیزیکی افسردگی نیز دارید .  در حقیقت بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی درد و علائم فیزیکی دیگری نیز تجربه می کنند که بعضی از آنها عبارتند از:

1 - سردردها : سردرد در بین افراد مبتلا به افسردگی بسیار رایج است . اگر اخیرا مبتلا به سردردهای میگرنی شده اید ممکن است با بروز افسردگی بدتر هم شود .

2 - کمر درد : کمر درد نیز با ابتلا به افسردگی ارتباط مستقیم دارد و میزان درد و ناراحتی را افزایش می دهد .

3 - درد ماهیچه ای و مفاصل : افسردگی باعث تشدید بعضی از دردهای مزمن مثل درد ماهیچه ها و مفاصل می شود .  

4 - درد قفسه سینه : پر واضح است که در هنگام ابتلا به درد قفسه سینه سریعا باید به پزشک مراجعه کرد زیرا ممکن است از علائم اولیه حملات قلبی باشد . اما درد قفسه سینه با افسردگی نیز مرتبط است .

5 - مشکلات گوارشی : احساس تهوع و استفراغ و یا ابتلا به اسهال و یبوست نیز می تواند از اثرات افسردگی باشد .

6 - خستگی : در حالت افسردگی دیگر مهم نیست که چه قدر استراحت کرده اید زیراهمچنان احساس خستگی و کسالت دارید و حتی بلند شدن از بستر در هنگام صبح سخت و غیر ممکن خواهد بود .

7 - اختلالات خواب : بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی خواب راحتی ندارند . ممکن است صبح خیلی زود بیدار شوند و یا شب هنگام به راحتی نخوابند و در عوض بعضی دیگر از افراد افسرده به طور غیر نرمال و بیش از حد بخوابند.

8 - تغییر وزن و اشتها : بعضی از افراد مبتلا به افسردگی اشتهای خود را از دست می دهند و متعاقب آن دچار کاهش وزن می شوند . بعضی دیگر ممکن است به غذاهای خاصی مثل کربوهیدرات ها علاقه شدید پیدا کرده و در نتیجه دچار افسردگی شوند .

9 - سرگیجه و منگی 

 

بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی با توجه به این علائم اقدامی برای درمان نمی کنند و زیرا اغلب نمی دانند که ریشه این علائم ناشی از چه اختلالی است . حتی پزشکان نیز با دیدن چنین علائمی ممکن است تشخیص صحیحی ندهند . افسردگی معمولا تغییرات اساسی در عملکرد بدن ایجاد می کند . برای مثال فعالیت دستگاه گوارش را کاهش داده و همین امر منجر به بروز مشکلات گوارشی می شود . افسردگی همچنین باعث برهم خوردن تعادل مواد شیمیایی مغز می گردد . موادی که نقش موثری در کیفیت بروز احساسات ما بازی می کند . بنابراین بسیاری از متخصصان معتقدند که چیزی که افراد افسرده با عنوان درد تجربه می کنند متفاوت از سایرین است . درمان علائم فیزیکی در بعضی موارد درمان افسردگی علائم فیزیکی را نیز برطرف می کند . اما لازم است که در مورد این علائم حتما با پزشک صحبت کنید . هیچ گاه فکر نکنید که چنین علائمی به خودی خود برطرف می شود . زیرا ممکن است به روش درمانی خاصی نیاز باشد .برای مثال اگر دچار بی خوابی هستید با تجویز داروهای ضد اضطراب این مشکل برطرف خواهد شد . بعضی از داروها مثل سیمبالتا ( Cymbalta ) و افکسور ( Effexor ) باعث کاهش درد های مزمن می شود .

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش