مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

شاید واستون سوال پیش اومده باشه که چگونه جسد رو به پزشکی قانونی معرفی میکنن و ما هم در این قسمت به بررسی این مراحل میپردازیم

پس در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید...

اگر به هر دلیلی پزشک صلاح ندانست که برای بیمار فوت شده گواهی فوت صادر کند ( برای مثال تصادف یا سقوط از بلندی ) ، در این حالت پزشک موظف است تا متوفی را برای بررسی های دقیق تر و تعیین علت فوت به پزشکی قانونی ارجاع دهد . از این رو پزشک ضمن تکمیل فرم مخصوص « ارجاع جسد به پزشکی قانونی » ( که در تمامی مراکز درمانی موجود است ) همراهان متوفی را برای اخذ دستور مقام قضایی به نزدیک ترین کلانتری محل فوتِ متوفی ارجاع می دهد و مسوولان قضایی مربوطه دستور کتبی ارجاع جسد به پزشکی قانونی را صادر خواهند نمود و بر اساس این دستور ، جسد به پزشکی قانونی ارسال می شود . . . 

پس به طور کلی ، اگر مرگ غیرطبیعی بیمار در مرکز درمانی رخ داده باشد فرم مذکور به همراه نامه ای که از طرف مدیریت مرکز درمانی تهیه شده ، به نزدیک ترین مرجع انتظامی ( کلانتری ) فرستاده می شود و کلانتری از مرجع قضایی ( قاضی ویژه قتل یا قاضی کشیک ) دستور قضایی مبنی بر ارسال جسد به پزشکی قانونی را اخذ می کند و طی نامه ای خطاب به پزشکی قانونی این دستور را اعلام و اصل این نامه را به همراه رونوشتی از آن برای مرکز درمانی ارسال می دارد . مرکز درمانی پس از اخذ نامه کلانتری خطاب به پزشکی قانونی ، موضوع را طی تماس تلفنی به اطلاع سازمان پزشکی قانونی رسانیده و متعاقب آن سازمان پزشکی قانونی با ارسال آمبولانس ، جسد را به همراه اصل نامه کلانتری و فرم ارجاع جسد تحویل خواهد گرفت . اغلب تمامی مراحل یاد شده طی یکی دو ساعت انجام خواهد شد .  لازم به ذکر است که رضایت و تمایل نداشتن بستگان و همراهان متوفی ، برای ارجاع جسد به پزشکی قانونی و انجام کالبدگشایی به هیچ وجه نباید مانع این امر شود . گفتن این مطلب به بستگان متوفی که جسد باید به پزشکی قانونی ارسال شود و پزشک مجاز به صدور گواهی فوت نیست اغلب با خواهش و تمنا و سپس با مقاومت و چه بسا پرخاشگری ، توهین و حتی برخورد فیزیکی بستگان و همراهان متوفی با پزشک همراه است که در این موارد لازم است پزشک ضمن حفظ خونسردی خود در کمال آرامش در برابر این درخواست مقاومت کرده و از صدور گواهی فوت خودداری کند . لازم به ذکر است که صدور گواهی فوت در مواردی که قانوناً منع شده می تواند تبعات قانونی برای پزشک صادرکننده گواهی فوت داشته باشد .

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش