مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

معرفی تویوتا یاریس هاچبک 2015

چهارشنبه 07 مرداد 1394

معرفی تویوتا یاریس هاچبک 2015


 به گزارش مجله مجازی به نقل از مجله تخت گاز :  تویوتا یاریس به عنوان یکی از کم مصرف ترین و ارزان ترین هاچ بک های تویوتا شناخته می شود . در چند سال اخیر ، از میان هیاچ بک های گوناگون تویوتا ، تنها پای یاریس به ایران باز شده است . البته تجربه نشان داده مقبولیت مدل سدان یاریس در ایران ، بیشتر از مدل هاچ بک است و همواره حجم واردات مدل هاچ بک محدودتر از مدل سدان بوده است . جدیدترین محصول وارداتی تویوتا به ایران و یکی از جدیدترین مدل های تویوتا ، نسل چهارم یاریس است . یاریس ۲۰۱۵ جایگزین مدل قبلی خود شده  و با کد اتاق XP150 شناخته می شود .

همچون نسل جدید کرولا ، یاریس جدید نیز در دو نسخه ویژه اروپا و آمریکا و نسخه مخصوص خاورمیانه تولید می شود . این دو از نظر طراحی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و از آنجایی که ایرتویا خودروهایش را از امارات وارد ایران می کند ، مدل وارد شده به کشور از نوع ویرایش خاورمیانه است که بر پایه تویوتا VIOS شکل گرفته است .


طراحی یاریس جدید در قسمت جلو شباهت زیادی با محصولات لکسوس دارد و جلو پنجره اش گواه این مساله است . چراغ های بزرگ و متعجب عقب نیز فرم جالبی دارند و تقریبا روی ستون های عقب قرار گرفته اند . طراحی کابین یاریس جدید مشابه کابین نسل سوم یاریس سدان است. چیدمان کابین و کنسول جلو در یاریس جدید، عامه پسندتر از مدل های قبلی یاریس است و به هیچ عنوان گیج کننده و شلوغ نیست . کیفیت متریال کابین در سطح معمولی قرار دارد . البته فراموش نکنید که با یک هاچ بک ارزان قیمت در بازارهای جهانی طرف هستید ، پس نمی توان انتظار کیفیت محصولات لوکس‌تر تویوتا را از یاریس داشت .

البته دوام متریال و مونتاژ قطعات همچون سایر محصولات تویوتا قابل اعتماد است. همچون سایر محصولات تویوتا ، یاریس جدید نیز از کمبود امکانات نسبت به رقبا رنج می‌برد و حتی از تنظیم برقی صندلی ها و ایربگ های جانبی و پرده ای نیز در این هاچ بک کوچک خبری نیست . وقتی که نگاهی به چرخ های عقب می اندازید و ترمز کاسه ای عقب را مشاهده می کنید ، نا امیدیتان از یاریس دو چندان می شود . این در حالی است که حتی ۲۰۶ تیپ ۵ نیز از ترمز دیسکی عقب بهره می برد . صندلی ردیف عقب قابلیت تا شدن دارد تا در صورت نیاز ، فضای بیشتر برای بار در اختیار باشد .

روی صندلی های جلو مشکلی از نظر فضای سر و پا احساس نمی شود، اما در صندلی‌های نیمکت مانند عقب احساس راحتی به اندازه صندلی های جلو نیست و فضای محدود پا و سر برای افراد قد بلند آزار دهنده است . یاریس جدید از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری VVTI برخوردار است . این پیشرانه ۱۶ سوپاپ با کد NZ.FE1 شناخته می شود و قادر است ۱۰۷ اسب بخار قدرت تولید کند . عملکرد گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک یاریس جذابیت چندانی ندارد ، اما برای مصارف داخل شهر کافی به نظر می رسد .


 از پیشرانه کوچک یاریس نیز نمی توان انتظار عملکرد فوق العاده ای داشت و مصرف بسیار پایینش ، کمتر پای صاحبش را به پمپ بنزین ها باز می کند . تعلیق یاریس در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع پیچشی است . سواری یاریس در کل نرم و بی صداست ، اما گه گاهی تکان ها به کابین نفوذ می کنند . یاریس جدید رقبایی نظیر کیا ریو جدید و هیوندای i20 را در مقابل خود می بیند . و باید گفت از نظر جذابیت های کابین و فهرست امکانات یک سر و گردن پایین‌تر از آنها قرار دارد .

 پیشنهاد نهایی

یاریس جدید هاچ بک جمع و جور ، کم مصرف و مناسب شهرهای شلوغ و علی الخصوص ، خانم های راننده است . البته با خرید یاریس جدید باید صابون کمبود امکانات نسبت به رقبای پر زرق و برق کره ای را به تن بمالید ، در عوض یک محصول از برند خوش نام ژاپنی را سوار می شوید .

معرفی تویوتا کمری 2016

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش