close
تبلیغات در اینترنت
راهکارهای موثر برای افزایش وزن
جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

 

راهکارهای موثر برای افزایش وزن

- به جای آنکه 3 وعده بزرگ غذایی در روز مصرف کنید ، بهتر است برای افزایش وزن 6- 5 وعده غذایی سالم و متعادل میل کنید .  

- افزایش مصرف تنقلات و غذاهای چرب ، یک راه خوب برای افزایش وزن نمی باشد . تنقلات محتوی مقدار زیادی چربی های اشباع شده می باشند . اگر شما می خواهید افزایش وزن پیدا کنید و کالری بیشتری را وارد بدن خود کنید ، بهتر است از غذاهایی که مفید برای بدن شما می باشند ، استفاده کنید .

- پودرهای پروتئینی و نوشیدنی هایی که به عنوان مکمل تغذیه ای می باشند را می توانید بین هر وعده غذا و یا در حین غذاخوردن ، مصرف کنید .

- بهتر است آجیل و دانه ها را فراموش نکنید و روزانه حداقل یک مشت از آنها را میل کنید . آنها هم دارای چربی امگا 3 و هم دارای فیبر می باشند . مصرف کردن مولتی ویتامین و مکمل ها برای افرادی که خواهان افزایش وزن می باشند ، جزو اساسی می باشد .  

- افرادی که خواهان افزایش عضله هستند ، می توانند با ورزش و رژیم غذایی مناسب و مصرف مکمل های پروتئینی ، عضله خود را بزرگ کنند . ورزش کردن ، نقش مهمی در افزایش وزن دارد . وزنه برداری ، به بزرگ شدن عضلات کمک می کند .     

 

توصیه های لازم برای افزایش وزن :

1 - ابتدا باید بدانید چقدر کالری نیاز دارید تا به وزن دلخواه خود برسید .  

2 - تنوع ( یعنی از گروه های غذایی مختلف استفاده کنید ) و تعادل ( به مقدار کافی از هر گروه غذایی استفاده کنید ) را در برنامه غذایی خود رعایت کنید.  

3 - در صبحانه خود نان سبوس دار و کره بادام زمینی را وارد کنید .  

4 - از کره بادام زمینی استفاده کنید . می توانید از بستنی ها و یا غذاهای صبحانه آماده دارای بادام زمینی استفاده کنید و یا بادام زمینی را با میوه و سبزیجات میل کنید .  

5 - بعد از صبحانه و بعد از ظهر خوراک مختصری را فراهم آورید . توجه کنید که این خوراک نباید از تنقلات باشد . شما می توانید آجیل یا میوه خشک را به عنوان خوراک مختصر میل کنید .  

6 - با افزودن سیب زمینی سرخ شده ، استیک ماهی و مرغ سرخ شده ، رژیم سالم خود را به رژیم ناسالم تبدیل نکنید . بلکه با مصرف سیب زمینی ، ماهی و مرغ پخته شده ( آب پز یا بخارپز یا کبابی ) ، مواد مغذی سالم را به بدن خود وارد کنید .   

7 - از کره برای پخت سبزیجات استفاده کنید . از مایونز به عنوان سس در ساندویچ استفاده کنید . سس سالاد را برای مزه دار کردن سالاد به کار برید .

8 - از تخم مرغ برای درست کردن سوپ ، سس و نان استفاده کنید . تخم مرغ پخته را به سالاد اضافه کنید .  

9 - می توانید با افزودن خامه و پنیر پیتزا به ماهی و مرغ مزه بدهید .  

10 - پنیر پیتزا را به گوشت ، سبزیجات ، ماکارونی ، سالاد ، پوره سیب زمینی و املت بیافزایید .

11 - پنیر خامه ای را به روی نان و بیسکویت بمالید . پنیر خامه ای را با سس مخلوط کنید . همچنین می توانید از پنیر خامه ای به همراه میوه و سبزیجات ، یک غذای مقوی و سرشار از انرژی درست کنید .  

12 - پنیر ، بادام زمینی ، بادام ، پسته ، سس های سالاد و میوه های خشک را در برنامه غذایی خود قرار دهید .   

13 - شیرخشک را در سوپ و سس برای تأمین کالری و پروتئین بیافزایید . شیرخشک را می توانید به شیر ، پودینگ ، پوره سیب زمینی ، املت و حتی گوشت اضافه کنید .  

14 - حتماً در یک وعده غذایی از سبزیجات سبز رنگ ، ذرت و مواد نشاسته ای استفاده کنید .  

15 - در هر وعده غذایی ،2 یا 3 لیوان آب بنوشید . این کار باعث می شود که عمل جذب به راحتی صورت گیرد .   

16 - تا جایی که می توانید ، بنوشید . زیرا نوشیدن باعث می شود که جای خالی بیشتری برای وارد شدن غذاهای پُرکالری داشته باشید .  

17 - برای افزایش کالری ، شیر و آب میوه بنوشید . از نوشابه ها دوری کنید ، زیرا آنها فقط دارای کالری می باشند و هیچ ارزش تغذیه ای ندارند .  

18 - شکلات سیاه بخورید . شکلات سیاه دارای آنتی اکسیدان می باشد .  

19 - در آخر بازهم ورزش را از یاد نبرید . رژیم افزایش وزن این نیست که هرچه می خواهیم بخوریم ، بلکه باید همیشه تنوع و تعادل را ، چه در رژیم افزایش وزن و چه در رژیم کاهش وزن ، رعایت کنیم .

تظرات ارسال شده

  • سلام / خیلی خوب بود و اگه راهکارهائی برای داشتن اندام زیبا هم تو سایتتون قرار بدین خیلی عالی میشه شکلک

    پاسخ : سلام
    ممنون از پیشنهادتون
    چشم حتما
    بزودی راهکاری در این مورد در سایت قرار میدهیم و اگر پیشنهاد یا انتقاد دیگه ای هم داشتید لطفا ارائه دهید تا در پیشرفت سایت ما را یاری کرده باشین
    بازم ممنونم از پیشنهادتون

  • سلام رفیق شما اولین بازدید کننده وبسایت دوستانه بودید انشاالله در آینده اشعار و مطالب علمی خودم رو به اشتراک خواهم گذاشت
    و اینم بگم به دور اغراق مطالبت خیلی خیلی مفید هست

    با تشکر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی