مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

10 راه ساده برای کنترل خشم

شنبه 20 خرداد 1396

روزی را تصور کنید که بعد از یک روز کاری سخت و پرمشغله و کلی سر و کله زدن با کارمندان و مشتریان ماشینتان را روشن و به سمت خانه حرکت میکنید و در بین راه به ترافیک برمیخورید و از شدت عصبانیت با دستتان محکم روی فرمان میکوبید و فریاد میزنید و قصد دارید به هر نحوی از ترافیک فرار کنید و به خانه برگردید ! تازه این قسمتی از ماجراست . هنگام رسیدن به خانه با عصبانیت در را محکم می‌کوبید و بر سر همسر و فرزندتان فریاد می‌زنید . اما این نکته را فراموش نکنید که عدم توانایی کنترل عصبانیت علاوه بر ناراحتی اطرافیان ، موجب به خطر افتادن سلامت" target="_blank">سلامت و روابط کاری‌ و ارتباطاتتان با اطرافیانتان می شود !حال در ادامه ی مطلب نکاتی را میگوییم تا بتوانید با رعایت آنها به سادگی عصبانیت خود را کنترل نمایید ! با ما همراه باشید . . .

1 - ورزش کردن : ورزش و فعالیت های جسمی کمک میکنند تا عصبانیتتان در مدت کوتاهی فروکش نماید ! زیرا با بالا رفتن قدرت جسمی توانایی غلبه بر عصبانیت بیشتر میشود !

2 - به نوشتن بپردازید : شروع کنید روی کاغذ کلماتی که هنگام عصبانیت بیان میکنید را بنویسید و بخاطر بسپارید و سعی کنید در هنگام عصبانیت و مشاجره آنها را به زبان نیاورید !

3 - لحظه ای تفکر نمایید : در زمانی که عصبانیتتان شدت گرفت سعی کنید از فردی که از او عصبانی هستید دور شوید تا به خود فرصت دهید در مورد عصبانیت و نحوه ی رفتارتان فکر کنید !

در هنگام عصبانیت از خالی کردن خشم خود بپرهیزید

4 - خالی نکردن خشم : یه باور غلط رایج شده این است که آزاد کردن خشم و عصبانیت در همه اوقات بهترین راه رسیدن به آرامش است ! زیرا خالی کردن خشمو عصبانیت گاهی اوقات باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری می شود . به عنوان مثال میتواند باعث بدتر کردن روابط بین افراد و الگوی نامناسب برای کودکان شود !

5 - به جای فریاد زدن حرف بزنید : قبل از اینکه بخواهید فریاد بزنید در مورد چیزی که میخواهید بگویید کمی فکر کنید و صدایتان را بلند نکنید بلکه در عوض در مورد موضوعی که شما را عصبانی کرده توضیح داده و به پاسخ فرد مقابل هم گوش دهید !

6 - تنوع فراموش نشود : مثلا اگر ترافیک و شلوغی باعث عصابانیت شما میشود برای رفت و آمدتان از وسیله ی دیگری استفاده کنید و یا در صورت امکان مکان شغلتان را در نزدیک محل سکونتتان انتخاب کنید !

خشم و عصبانیت باعث بر هم خوردن روابط میشود !

7 - فکر کردن در مورد فواید و مضرات عصبانیت : پس از برطرف شدن عصبانیت با خود فکر کنید که عصبانیت من چه فوایدی برای من و طرف مقابل داشت ؟ اثرات منفی و آسیب های آن بر روی من و طرف مقابل چقدر بود ؟ ایا عصبانیت من باعث حل مشکل شد ؟

8 - به فکر حل مشکل باشید : با لحظه ای تفکر به دنبال راه های دیگری غیر از عصبانیت برای حل مشکل به وجود آمده باشید !

9 - پذیرش موقعیت به وجود آمده : بعضی چیزها غیر قابل تغییرند . گاهی اوقات به جای عصبی شدن باید پذیرای وضعیت به وجود آمده باشیم و سعی کنیم خود را با موقعیت جدید سازگار نماییم .

10 - به فکر سلامت" target="_blank">سلامت خودتان باشید : عصبانیت باعث بالا رفتن هورمون استرس و عصبانیت در بدن که این خود باعث بالا رفتن فشارخون شما می شود . پس منطقی تر این است که بگذارید مشکلات به آرامی و در آرامش تبدیل به شکلات شوند زیرا عصبانیت بیش از حد و طولانی مدت سلامت" target="_blank">سلامت قلب شما را شدیدا تحدید میکند !

همیشه شاد و خندان باشید :)

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش