مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

6 راه موثر درمان پیرچشمی

شنبه 05 فروردین 1396

در این مقاله قصد داریم شما را با 6 روش رایج که در درمان پیرچشمی بکار میرود ، آشنا نماییم تا بتوانید تصمیم بهتری در درمان این عارضه بگیرید !

برای آشنایی با این 6 روش در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید . . .

1 - بهبود پیرچشمی با جراحی ( Surgical Reversal of Presbyopia ( SRP

رایج ترین روشی که هم اکنون بکار می رود ، "بهبود پیرچشمی با جراحی" ؛ ( Surgical Reversal of Presbyopia ( SRP نامیده می شود . طبق این تکنیک ، فرض بر این است که پیرچشمی ناشی از شل شدن رشته های متصل به لنز است . با استفاذه از چهار " باند متسع کننده اسکلرا ( صلبیه ) " ، فرض بر این است که این رشته ها مجددا سفت شده و قدرت تمرکز را به عدسی باز می گردانند . تا کنون با این تکنیک بیش از 500 عمل جراحی در جاهای مختلف دنیا و با نتایج متفاوت انجام شده است .

کارآزمایی بالینی در 6 مرکز در آمریکا شروع شده است . این کارهای تحقیقاتی بی خطر بودن و موثر بودن این روش را ارزیابی می کند . ابهامات خاصی در ارتباط با بی خطری این تکنیک مثلا خطر پارگی کره چشم ، فرسایش چشم با باند متسع کننده ، عفونت وکاهش خونرسانی کره چشم وجود دارد . علی رغم عدم اطمینان از بی خطری و موثر بودن آن ، این تکنیک در مکزیک و سایر کشورهای خارج از آمریکا انجام می شود .

2 - اسکلروتومی مژگانی قدامی Anterior Ciliary Sclerotomy or ACS

روش دیگری که " اسکلروتومی مژگانی قدامی " Anterior Ciliary Sclerotomy or ACS نامیده می شود ، نیز بر همین فرضیه سفت کردن رشته های متصل به عدسی استوار است . در این روش چند برش نیم ضخامت شعاعی شبیه کراتوتومی شعاعی در اسکلرا یا سفیدی چشم ایحاد می شود . بر طبق گزارشات موجود با این روش به مدت چند هفته بعد از عمل قدرت تمرکز عدسی بهبود می یابد و سپس کاملا به شرایط قبل از عمل برمیگردد .

3 - اسکلروتومی مژگانی قدامی توأم با ایملنت

بعضی از جراحان با قرار دادن قطعاطی از جنس سیلیکون داخل برش های شعاعی سعی در جلوگیری از بازگشت پیرچشمی دارند .

4 - استفاده از لیرز مادون قرمز infrared laser

روش دیگری نیز که با هدف سفت کردن رشته های متصل به عدسی بکار می رود ، استفاده از لیرز مادون قرمز برای نازک کردن اسکلرا است . بر اساس گزارشات اولیه از آمریکای جنوبی ، با استفاده از دستگاه لیزری که توسط شرکت SurgiLight ساخته شده ؛ این روش قادر است که توانایی قدرت تمرکز عدسی را بر خلاف دو روش قبلی بطور ماندگار ، بهبود بخشد .

5 - روش نرم کردن هسته عدسی soften the inside of the crystalline lens

دو روش دیگر نیز با این فرض که پیر چشمی عمدتا ناشی از سخت شدن عدسی و از دست دادن انعطاف پذیری آن است ، ابداع شده اند .

در روش اول از وسیله ای بنام کاتارکس Catarex استفاده می شود که برای عمل آب مروارید ( کاتاراکت ) اختراع شده است . با کاتارکس ، بطور کامل محتویات عدسی چشم تخلیه شده و کپسول عذسی “ bag ” باقیمانده با پلیمر قابل ارتجاعی پر می شود . این پلیمر انعطاف پذیری لازم برای بازگشت الاستیسیته برای تغییر قدرت تمرکز عدسی را فراهم می کند .

در روش دوم با استفاده از لیزر فوتودیسراپتیو ( انهدام با نور ) photodisruptive laser ، محتویات عدسی چشم crystalline lens نرم شده و الاستیسیتی بهبود می یابد .

هر دوی این روش ها تا مصارف کلینیکی راه زیادی را در پیش دارند .

6 - تعویض عدسی چشم Intraocular Lens Implantation

آخرین روش درمان پیر چشمی از این نظر با سایر روش ها متفاوت است که با رشته های متصل به عدسی چشم و نرم کردن محتویات عدسی سر و کاری ندارد . در این روش عدسی چشم برداشته شده و با عدسی ( لنز ) مصنوعی جایگزین می شود . عدسی به عضلات مژگانی متصل می شود . در حالت طبیعی عضلات مژگانی باعث تغییر شکل عدسی می شوند ولی در اینجا عدسی را حرکت می دهند . مطالعات اولیه نشان داده که با این روش حداقل مقدار کمی قدرت تمرکز ایجاد می شود . یکی از کمپانی های شروع کننده بنام C & C Vision است که لنز داخل چشمی با قدرت تطابق بنام AT-45 accommodating intraocular  lens را ساخته است که اکنون فاز اول تائیدیه انجمن دارو و غذای آمریکا FDA را طی می کند .

کمپانی دیگری که لنز داخل چشمی با قدرت تطابقی را ساخته called Human Optics AG ( in Erlangen , Germany ) از آلمان است .

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش