مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

در این پست قصد داریم شما را با نحوه ی صحیح ترکیب چینی در بازی محبوب فوتبال pes آشنا نماییم تا بتوانید با استفاده از این آموزش ها در شرایط مختلف بازی اصولی ترین ترکیب ها را بکار ببرید !

برای این منظور در ادامه مطلب با ما همراه باشید . . .



ترکیب چیست و چه تاثیری دارد ؟ : شاید بعضی ها فقط بازی میکنند و از استراژی و ترکیب های مختلف و حالتهای اونها استفده نمیکنند. مثلا تفاوتهای ترکیبهای مختلف واسشون فرقی نداره.چه با ترکیب پیش فرض بارسلونا که 4-3-3 هست بازی کنن چه با ترکیب رئال که 1-3-2-4 هست و چه با ترکیب ناپولی که 3-4-3 هست بازی کنن و اصولا تفاوتهای این دو ترکیب رو نمیدونن. بعضی ها هم استفاده میکنند اما باز هم به مشکل میخورند مخصوصا مقابل Super Star ( نمونش خودم )

ترکیب 1-3-2-4 : منچستر با ترکیب 1-3-2-4 بازی میکنه البته ترکیب پیش فرض این تیم در نسخه ی پیش فرض ایراد داره. به این ترکیب نه میشه هجومی گفت نه دفاعی ، ترکیب تقریبا مطمئنیه اما برای گل زدن تقریبا کار سختی پیش روی آدم هست. اما یجورایی در دفاع آرامش وجود داره!!! چون در مواقع حمله دو دفاع بغل به وسط زمین میان و در دفاع دقیقا برعکس. من این رو روی استاندارد گذاشتم و خودم تنظیم کردم. اولین گذینه حمایت سایر بازیکنان هست که روی حالت حمله ای هست. دومین گزینه میزان باز بازی کردن بازیکن ها در مواقع صاحب توپ بودن که روی حالت استاندارد قرار گرفته. سومین گزینه جابجایی بازیکن هاست که روی حالت frequent یا جابجایی 2 هافبک با مهاجم هست. چهارمین گزینه مدل حمله هست که روی حالت استاندارد هست. پنجمین گزینه فشار روی بازیکن حریف هست که روی حالت شدید هست. ششمین گزینه محل قرار گیریه خط دفاعی هست که روی استاندارد هست. هفتمین گزینه میزان باز بازی کردن در مواقعی که توپ در اختیار حریف هست که روی نزدیک هست.
راستی یه چیزی رو یادم رفت. وقتی دارید ترکیب رو میچینید به این موضوع دقت کنید که اگر رقیب شما از یک مهاجم نوک استفاده کرد شما هم بهتره که یک دفاع مستقیم واسش بذارید یا اگه سه مهاجمه بود شما سه تا دفاع وسط داشته باشید و پنج دفاعه بازی کنید. در خط حمله هم بالعکس اگر دو دفاع وسط داشت یک مهاجم یا سه مهاجم اگر سه دفاع وسط داشت دو مهاجم نوک بذارید.

چیدن بازیکنان : گاهی اوقات حوصله ندارید بازیکنان پرقدرت تیم رو پیدا کنید یا مثلا یه بازیکن تو پست اصلیش 80 هست ولی مثلا در یک پست دیگه میشه 90 ولی ما نمیدونیم و این 100% بهتر هست برای بازیکن و بهتر بازی میکنه. ما پست بهتر آن بازیکن رو نمیدونیم. برای اینکار ما چند راه بهتون میگیم. به قسمت پایین گیم پلن رفته و قسمت Tactical Assistance بروید و گزینه ی آخر یعنی Auto Lineup Select بروید. 4 گزینه میبینید که اولی Unedited بعدی By Form و بعدی No Preference هست و آخری By Ability هست.
گزینه ی اول آن ادیت ، یعنی بدون تغییر هست. گزینه ی دوم بای فرم یعنی براساس فرم و آمادگی بازیکنان هست ، یعنی بازیکنانی رو که آماده ترن رو به بازی میاره. ممکنه ضعیف بیاره ولی آمادن و برای مسترلیگ خوبه برای اینکه بازیکنان خسته بیرون برن. سومی No Preference هستش براساس هم قدرت میچینه هم براساس آمادگی. یعنی آماده ترین و قوی ترین بازیکنان رو میاره ( بهترین بازیکناتونو ). آخری بر اساس قدرت هست By Ability و برای بازی دوستانه یا حریف های قدر و کاری به خستگی و آمادگی نداره و فقط قدرت بالاها رو میاره. توجه کنید که فقط قدرتارو تنظیم میکنن و آمادگیا رو.ترکیب نمیچینه. شما اول ترکیب مورد نظرو بچینید سپس یکی ازین گزینه هارا با زدن ضربدر یا 3 دسته انتخاب کنید. وقتی تیک روی اساس ها اومد مثال زدید رو بر اساس قدرت تیک روش اومد با کلیک سپس دایره یا همون 2 رو بزنید تا برگردید. باید حتما تیک روشن باشه.

فرار از کناره ها و قلب دفاع : وقتی که میخواهید حمله کنید و به دفاع فشرده برخورد میکنید که کناره ها و قلب دفاع رو بسته و شما راهی ندارید بجز شوت زدن ، مثلا شما با تیم بارسلونا بازی میکنید که تقریبا هافبک شوت زن نداره و مجبور به پاس کاری هستید شما باید ترکیبی بذارید که کاملا زمین رو پوشش بدید ، چه سیستمی بهتر از سیستمی که سرشار از هافبکه ؟؟ شما با 4 دفاع ، دفاع کنید. مثلا : ماسکرانو رو بذارید در جلوی دفاع و در کنارش چابی رو بذارید و در جلوی آنها پدرو در در راست و اینیستا در وسط و ویا در کنارش و مسی در مهاجم نوک ( سیستم روز بارسا ) ( البته این فقط مثال بود و ممکن است بازیکنان فرق کنند و عوض شوند ) شما میتوانید در زمان حمله از کناره ها با یک و دو های خوب با اینیستا به صورت آسون از دفاع عبور کنید و با دور زدن آن به مسی پاس بدید و گل بزنید یا اینکه پاس کاری کنید در این صورت در این صورت هم چابی اتوماتیک به کمی جلو میاد و با پاس کاری زیبا و سانتر زمینی گل بزنید و از کناره ها میتوانید حمله کنید و با حرکت در عرض روی خط محوطه با ویا شوت بزنید و تا ممکنه سانتر زمینی کنید چون مسی نمیتونه ضربه سر بزنه.
دفاع یک به یک : شما در pes با فناوری بسیار باهوش مهاجم ها برخورد میکنید که در هر لحظه ی غافلیت ممکنه کار رو تموم کنه مثل گونزالو هیگواین و مسی. شما در برابر بازیکن حریف نباید هرگز با دکمه ی 3 (X) و سرعت (R1) دفاع کنید و باید خودتون برید دنبال بازیکن و در زمانی که شما در مقابل بازیکن قرار میگیرید باید دکمه ی (R2) رو بگیرید تا دفاع به طور متمرکز به نوپ نگاه کند و دقیقا توپ رو دنبال کنید و به صورتی می ایستد که کمرش کمی خم میشود و نگاهش به توپ و هر حرکتی انجام بشه به سختی دریبل میخوره و در موقعی که بازیکن حریف با این حرکت شما غافلگیر میشود سعی به فرار با سرعت زیاد میکند شما با گرفتن سرعت و ول کردن R2 به دنبال بازیکن بدوید. وقتی که شما دفاعی مثل PEPE رو در اختیار دارید شما میتوانید با سرعت یا با چسباندن PEPE به بازیکن حریف توپ رو بگیرید. و در مواقعی شما بازیکنی مثل جانتری رو در اختیار دارید که بسیار کنده و به آسونی با سرعت جا میمونه باید به محض فرار حریف تکل بزنید یا اگر ممکنه تری رو به بازیکن حریف بچسبانید تا سرعت حریف کم شه به آسونی توپ رو بگیرید.

دفاع با یارگیری فشرده : شما در مواقعی مثلا با نتیجه ی 1-2 از تیم حریف جلو هستید تیم حریف با تمام وجود حمله میکنه مثلا تیمی مثل رئال مادرید با رونالدو از کناره ها فرار میکنه و برای بنزما یا هیگوآین سانتر میکنه و بعد با اوزیل از پشت محوطه به داخل میاد تا در برگشت احتمالی ضربه ی آخرو بزنه. شما دو راه دارید : حمله ی مطلق پاسکاری و دفاع مطلق و پرس. ما گزینه ی دو رو بررسی میکنیم ، شما باید با 4 مدافع و سه هافبک جلوی دفاع و یک هافبک وسط و هجومی مثل اینیستا و دو مهاجم شما بارسا رو در نظر بگیرید باید برای جلوگیری از فرار رونالدو و دیماریا ، کناره های دفاع رو ببندید در این زمان شما پیکه و پویول را در وسط قلب دفاعی دارید و دنی آلوز و آدریانو رو در راست و چپ دارید. در 3 هافبک جلوی دفاع شما از چابی برای کناره راسا و نزدیک آلوز استفاده کنید و ماسکرانو یا بوسکتس رو در وسط و سسک یا پدرو یا یا سانچز در سمت چپ و نزدیک آدریانو استفاده کنید و از اینیستا در هافبک وسط و هجومی استفاده کنید و مسی و ویا رو در مهاجم وقتی تیم حریف از کناره ها حمله میکند شما میتوانید با آلوز و چابی در سمت راست و پدرو و آدریانو در سمت چپ جلوی حمله رو بگیرید و اگر هم ازین دو عبور کردن و سانتر کردن دو مدافع وسط شما به طرف توپ رفته و به راحتی ضربه ی سر را میزنند و در برگشت هم ماسکرانو جلوی مسوت اوزیل رو خواهد گرفت و در یک زد حمله شما میتونید گل هم بزنید و اگر هم از قلب دفاع حمله کنند آلوز و آدریانو کناره ها رو پوشش میدن و چابی و پدرو در وسط میدان به کمک ماسکرانو یک دفاع کاملا فشرده درست میشه و پویول و پیکه و ماسکرانو و پدرو و چابی در قلب دفاع و در مقابل حریف قرار میگرن که تقریبا گذشتن از این دفاع کاملا غیر ممکنه !

برای مشاهده ی سایر آموزش های فوتبال pes اینجا کلیک نمایید !

تظرات ارسال شده



  • آقا من سوالم طولانی هست ببخشید وقتتون رو میگیرم
    بنده با pes 2013 مشکل دارم
    زمانی که pes 2012 بازی میکردم خیلی راحت گل میزدم و تیمم خیلی هجومی بود
    مثلا از کنارهای زمین سانت که میکردم بازیکنانم راحت میپریدن هوا و سر میزدن گل میشد
    یا در بقل دربازه حریف پاس میدادم نزدیک دربازه بان حریف بعد بازیکنانم سریع می اومدن جلو و توپ رو گل میزدن
    حمله که میکردم به جز مهاجمام بقیه بازیکنن هم تو حمله شرکت میکردن حدودا 6-7 تا بازیکنم تو حمله بودن
    یا چیپ میزدم راحت از رو سر دربازه بان میرفت تو گل
    ولی تو pes 2013 اصلا نمیشه
    بازیکنانم سانت میکنم بازیکنانم بلند نمیشن هد بزنن و اصلا گل نمیشه
    از کنارهام پاس میدم نمیان جلو تو حمله گل بزنن
    اصلا موقع حمله بازیکنان غیب میشن و تو حمله شرکت نمیکنن فقط همون 2-3 تا مهاجمم تو حمله هستن
    چیپم می خوام بزنم همیشه از بالای دربازه میره بیرون اصلا چیپ گل نمیشه

    میشه یکی بهم کمک کنه بفمم مشکل از کجاس؟
    ممنون میشم
    la99bomba@yahoo.com

    پاسخ : آره درسته قبلا با این فنونی که شما گفتین خیلی راحت میشد گل زد !
    ولی سبک بازی pes هر ساله نسبت به سال قبل تغییر میکنه و این ترفندا خیلی کم جواب میده و سعی کنید سبک حملتونو تغییر بدید !

  • ممنون

کد امنیتی رفرش