مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

در این مقاله میخواهیم شما را با 7 روش کارامد و موثر در افزایش سوخت و ساز بدن و به دنبال آن چربی سوزی و کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام آشنا کنیم !

برای آشنایی با این 7 روش موثر در ادامه مطلب با ما همراه باشید . . .

بعضی افراد خوش شانس هستند! مثل اینکه آن ها بطور ذاتی با سوخت و ساز ( متابولیسم ) بالای بدن متولد شده اند ، اندام متناسبی داشته و فقط نیاز به کمی ورزش دارند تا مقدار کالری بدن خود را حفظ کنند .

مادر من ، چنین فردی است . اما من نیستم ! به دویدن ، دوچرخه سواری و شنا علاقه زیادی داریم ولی وقتی از کارشناسان در مورد عاداتی که منجر به کند شدن روند سوخت وساز بدن می شود سوال می کنم ، از بعضی پاسخ هایشان شگفت زده می شوم و درباره خودم به خاطر داشتن چنین عاداتی احساس گناه میکنم ( موارد 1 ، 2 ، ... ) .

خوشبختانه این عادات کاملاً قابل تغییرند . توجه به آنها را از امروز شروع کنید تا شما نیز یکی از این افراد خوش شانس ، یا حداقل شبیه یکی از آن ها باشید !

1 - کم خوابی : پژوهش های ارائه شده در نشست سالانه انجمن سرطان سینه آمریکا در ساندیگو نشان می دهد که چرت زدن به شما کمک می کند لاغر بمانید .

در تحقیقات انجام شده بر روی بیش از 68000 زن ، آنهایی که 7 ساعت در روز می خوابند حدود 2.5 کیلوگرم کم تر از زنانی که پنج ساعت یا کمتر می خوابند وزن دارند . همچنین محققان میگویند : بیدار ماندن های متناوب شبانه ممکن است موجب کندی سوخت و ساز بدن شود . این کار سبب اختلال در توانایی بدن در بهره گیری از مواد غذایی به منظور تولید انرژی می شود ، در نتیجه مواد غذایی به صورت چربی ذخیره می شوند .

2 - استرس همیشگی : وقتی شما استرس دارید دوست دارید کم تر بخوابید و بیشتر بخورید ! که بر عملکرد تیروئید شما تاثیر می گذارد ؛ غده ای که مسئول ترشح هورمون های تنظیم کننده متابولیسم 0 ( سوخت و ساز ) ، دمای بدن و ضربان قلب است . اگر تیروئید شما به اندازه کافی این هورمون ها را تولید نکند سبب کند شدن سوخت و ساز و دیگر عملکرد های بدن شما میشود ، که منجر به افزایش وزن ، افسردگی و خستگی میگردد .

روزانه برای خود وقتی در نظر بگیرید تا غده تیروئید و سوخت وساز بدنتان را در سطح مطلوبی قرار دهید .

3 - نخوردن صبحانه : مردم اغلب به من میگویند از خوردن صبحانه متنفر هستند، من به آن ها می گویم: "چیزی را پیدا کنید که پس از بیدار شدن دوست دارید بخورید .

از دست دادن وعده صبحانه بدترین کاری است که می توانید انجام دهید ؛ این کار سبب کند شدن سوخت وساز و کاهش انرژی مورد نیاز بدن برای کارکرد مطلوب است . اما متخصص مشهور تغذیه " جوی باور " توضیح میدهد که " آنچه می خورید به اندازه مسئله خوردن شما مهم است " .

بطور مثال : کربوهیدرات های خام موجود در کیک و کلوچه به مغز علامت می دهند تا هورمون سروتونین را ترشح کند ؛ محرک عصبی که به شما در زمانی که بیشترین نیاز به هوشیاری را دارید آرامش می دهد . همچنین بدن شما کربوهیدرات های ساده را به سرعت هضم میکند ، قند خون را بالا برده و بعد از مدت کوتاهی پایین می آورد ، که منجر به سقوط سطح انرژی بدن می شود .

سعی کنید هر روز را با صبحانه ای آغاز کنید که شامل 5 گرم پروتئین باشد زیرا پروتئین تولید " نوراپینفرین " را فعال میکند ، محرک عصبی که ضربان قلب و هوشیاری شما را افزایش می دهد ، مواد غذایی نیز آهسته تر هضم می شوند بنابراین قند خون و سطح انرژی پایدار می ماند . برای املت چهار سفیده تخم مرغ ، نصف فنجان کلم بروکلی خرد شده ، ربع فنجان پیاز خرد شده و حدود 30 گرم پنیر رنده شده را امتحان کنید . این مواد در مجموع برای شما در وعده صبحانه 22 گرم پروتئین به ارمغان می آورند .

4 - بیش از حد نشستن : از روی صندلی بلند شوید ! مطالعات بر روی بیماری دیابت نشان می دهد ، ایستادن روی پا سوخت و ساز را افزایش می دهد و میزان کالری سوزانده شده را در طول کار روزانه دو برابر می کند .

نشستن برای چند ساعت ، آنزیم هایی که چربی را در جریان خون جذب می کنند از کار می اندازد در عوض ایستادن و فعال بودن این آنزیم ها را دوباره به جریان خون وارد میکند . صندلی خود را در صورت ممکن ( بطور مثال در هنگام تماس های تلفنی ) رها کنید ، تا بیشترین استفاده را ببرید .

5 - خوردن تنقلات ( غذای کاذب ) : من عاشق کلوچه تخم مرغی سرخ شده هستم ، اما روغن های سرخ کردنی میتواند مشکل رژیم غذایی را دوچندان کند .

در ژورنال فدراسیون دانشمندان زیست شناسی تجربی آمریکا تاکید شده : نه تنها شیرینی بلکه روغن های چرب نیز موجب افزایش میزان کالری و چربی دریافتی روزانه شما می شوند ( یک بسته کلوچه تخم مرغی سرخ شده حاوی 250 کالری و 20 گرم چربی است ) .

همچنین آنها بدن را به بیشتر ذخیره کردن چربی ها وادار میکنند . تنقلات ممکن است ژن ها را تحریک به تشویق بدن شما به هر چه بیشتر ذخیره کردن چربی های اضافه بکند ، که سبب افزایش وزن شما می شود . پژوهش دانشگاه ایالتی آریزونا ( مسا ) پیشنهاد می کند : فرونشاندن ولع مصرف شیرینی با توت ها و پرتغال ؛ توت و پرتغال سر شار از ویتامین ث هستند ، ماده ای که به شما کمک میکند درهنگام ورزش 30 درصد بیشتر چربی بسوزانید .

6 - تمرینات منظم : من همیشه می شنوم بعضی ها می گویند که : " من تقریبا به وزن دلخواهم رسیدم اما این 5 پوند آخری آب نمیشه " ، به نظر آشنا می آید ؟! در طول روند کاهش وزن ممکن است به خاطر کوچک شدن جثه شما این روند متوقف شود . وقتی لاغر می شوید بدن شما برای لاغر تر شدن کمتر انرژی تولید می کند بنابراین شما به مقداری کالری بیشتری نیاز دارید .

تمرین ها و شیوه های جدید تغذیه را امتحان کنید ، سوخت و ساز را قوی تر و سوزاندن کالری ها را بیش از پیش کنید .

7 - فرار از اتاق کاهش وزن : گرچه در تمرینات هوازی گرمای بدن افزایش می یابد و کالری ها به بهترین شکل ممکن می سوزند ، وزنه زدن نیز کمک می کند تا شما عضلات چربی سوز بسازید ، و با افزایش این عضلات میزان سوزاندن کالری در شما هنگامی که فقط روی صندلی نشسته اید یا در خودروی خود هستید بیشتر شود .

تمرین های وزنه ای همچون پرس ، اسکات ها ، سینه ها و ماهیچه های سه سر را به برنامه هفتگی خود بیافزایید و نتایجی را خواهید دید که هیچگاه تجربه نکرده اید .

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش