مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

 

موثرترین راه های تقویت روحیه

دکتر سلام : اهداف ، احساسات و محدودیت های خویش را بشناسید و با آرامش با آنها برخورد نمایید . چه از طریق مطالعه , خواه از طریق اندیشیدن و تفكر , سعی کنید بدانید چه چیزهایی شما را خوشحال می كند .


گزینه‌های مختلفی برای تقویت روحیه وجود دارند که از آن جمله می‌توان به پشتکار ، یادگیری شیوه برخورد با مشکل و نحوه تفکر منطقی اشاره کرد . برای مقابله با نگرانی و اضطراب نباید مشکل را حذف کرد و در واقع راه‌های مقابله با اضطراب فرد را مقاوم‌تر می‌کند . چند راهکار زیر در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد :

مسئولیت‌ کارهایتان را خودتان به عهده بگیرید : افرادی که به لحاظ روانی قدرتمند هستند ، مسئولیت‌های خود را به خوبی می‌شناسند و مسئولیت تمام رفتارها ، تفکرات و احساساتشان را به عهده می‌گیرند . آنها با آگاهی از این‌ که برخی شرایط و موقعیت‌ها از کنترل‌شان خارج است معتقدند که تنها خودشان مسئول رفتارهایشان نسبت به این شرایط هستند . این افراد هیچ‌ گاه به دلیل مشکلات ، آشفتگی‌ها و عصبانیت‌ها و حال بد خود ، انگشت اتهامشان را به سوی دیگران نمی‌گیرند و فقط خودشان مسئولیت پیامد کارهایشان را به عهده می‌گیرند چون معتقدند آنچه رخ می‌دهد پیامد تصمیم‌گیری خودشان است ، نه فرد دیگری .

پیش‌بینی نکنید : افراد قدرتمند به لحاظ روحی یک مطلب را به خوبی می‌دانند و آن این‌که نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد . آنها هیچ‌گاه زمان خود را صرف فکر کردن به آینده ، پیش‌بینی و پیشگویی آن نمی‌کنند ، چرا که معتقدند باید به فکر حال باشند و آینده هنوز از راه نرسیده است و فکر کردن و درگیر شدن در افکار آینده ، آنها را از تمرکز بر فعالیت‌های کنونی‌شان باز می‌دارد و آنها را به اشتباه می‌اندازد .

به توهمات و تخیلات راه ندهید : در حالی که همه افراد به رویا و تخیل علاقه دارند ولی افراد قدرتمند معتقدند که رویاها واقعیت ندارند و با فکر کردن به موضوعات غیرواقعی، واقعیت را زیر سوال نمی‌برند .

در گذشته نمانید : برای بسیاری از افراد ، رها کردن رویدادهای گذشته دشوار است در حالی‌ که افراد قدرتمند می‌دانند فکر کردن به گذشته و آرزوی رخ دادن یا ندادن رویدادها ، تنها یک آرزو است و واقعیت نیست . آنها به گذشته به همان اندازه‌ای که ارزش دارد فکر می‌کنند و معتقدند راهی برای بازگشت به گذشته وجود ندارد . بنابراین این دست افراد آنچه را از دست داده‌اند می‌پذیرند و به جای فکر کردن به آنچه می‌توانستند در گذشته انجام دهند به آنچه می‌توانند درحال حاضر انجام دهند فکر می‌کنند ، چرا که اشتباهات گذشته فرصت خوبی را برای جبران در آینده پیش روی هر کس قرار می‌دهد .

کسب قدرت روحی و روانی ، جدال دشواری است که یک شبه به دست نمی‌آید و همان‌گونه که ما نیاز داریم تا نحوه برخورد با مشکلات را یاد بگیریم گاهی هم نیاز داریم تا از موضع و طرز تفکر خود نسبت به محیط اطرافمان فاصله بگیریم .

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش