مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

5 راه موثر در به تاخیر انداختن پیری !

چهارشنبه 27 اردیبهشت 1396

راه های مختلفی میتواند پیری شما را به تاخیر بیاندازد و به شما کمک نماید تا سالهای بیشتری شاداب و جوان بمانید که ما در این بخش شما را با 5 راه موثر که توسط علم اثبات شده آشنا میکنیم تا قدمی در شادابی و جوانی و سلامت" target="_blank">سلامتی شما همراهان عزیز برداشته باشیم !

برای آشنایی با این راهکارها در ادامه مطلب با ما همراه باشید !

1 . به همسرتان نزدیک‌تر باشید !

تحقیقات نشان می‌دهد انجام روابط جنسی سبب به تاخیر افتادن پیری می‌شود . محققان با مطالعه بیش از 3500 فرد دریافتند انجام روابط جنسی منظم با همسر روند پیر شدن را کندتر می‌کند . رابطه جنسی به چند دلیل در این امر دخیل است :

یکی اینکه سبب می‌شود تا شما به همسرتان بیشتر محبت کنید و به او نزدیک‌تر باشید . دیگر تاثیرات جسمانی آن است . هنگام روابط جنسی ، بدن هورمونی به نام DHEA ترشح می‌کند که با کاهش وزن و تقویت عضلات ارتباط دارد . مطالعات نشان می‌‌دهند تولید هورمون DHEA سبب کاهش فرآیند پیری می‌شود . انجام روابط جنسی منظم یکی از راه‌های پیشگیری و کاهش پیری است . در زنان رابطه جنسی سبب ترشح هورمون اکسی‌توسین می‌شود که می‌تواند نوسانات خلقی را کمتر کند . در مردان با انجام رابطه جنسی تولید هورمون تستوسترون تحریک‌شده و این سبب کندی تغییرات مرتبط با پیری می‌شود .

2 . سیگار ممنوع !

موادشیمیایی موجود در سیگار سبب می‌شوند سلول‌های مغز در خواب فرو بروند . در کوتاه‌مدت ، سیگار کشیدن توانایی مغز را در جذب و تحلیل اطلاعات کاهش می‌دهد . در درازمدت سیگار کشیدن موجب آسیب نورون‌ها شده و سبب از دست رفتن حافظه ‌شده و تمرکز ضعیف می‌شود .

3 . بیشتر بخوابید !

خوابیدن کمتر از 8 ساعت در شبانه‌روز سبب خستگی می‌شود . کم‌خوابی سبب افزایش خطر دیابت ، حملات قلبی و سکته می‌شود . کمبود خواب موجب افزایش هورمون گرین می‌شود که اشتها را افزایش می‌دهد . فقدان خواب همچنین سبب سرکوب هورمون لپتین می‌شود که موجب ایجاد حساس سیری می‌شود . مطالعات نشان می‌دهد افرادی که کمتر از 8 ساعت می‌خوابند بیشتر دچار چاقی و اضافه‌وزن می‌شوند .

4 . روغن ماهی ضدپیری است !

اسیدهای چرب امگا3 ( EPA و DHA ) در روغن ماهی بهترین راه تقویت قوای جسمانی و ذهنی است . چرا که این روغن‌ها از روند پیر شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کنند . درواقع مصرف 3 گرم روغن امگا3 در طول روز لازم است . مصرف این روغن‌ها بدن را در مقابل استرس هم محافظت می‌کند . یک مطالعه نشان می‌دهد مصرف اسیدهای چرب امگا3 در اسیدهای چرب امگا3 از تخریب DNA هم جلوگیری می‌کند و این به معنی کند شدن روند پیری است .

5 . تیروییدتان را چک کنید !

اگر حس می‌کنید همیشه احساس خستگی می‌کنید ، حتما با پزشک خود مشورت کنید . غده تیرویید شما سیستم متابولیکی شما را تنظیم می‌کند وقتی این غده به خوبی عمل نکند شما دچار افزایش وزن می‌شوید و همیشه احساس خستگی و میل جنسی خود را از دست می‌دهید . انجام آزمون‌های تیروییدی می‌تواند عملکرد تیروییدتان را مشخص کند و داروها می‌تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید .

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش