مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

 

پرخوری و بی تحرکی باعث چاقی نمیشود!!!

اشتباه چاپی نیست ، کاملا درست است ، در میان عوامل چاقی کمترین نقش را بی تحرکی و پرخوری دارند . بیشتر مردم بر این باورند که چاقی آنها به علت پرخوری یا بی تحرکی است .
برترین ها - مرضیه فروزانفر : اشتباه چاپی نیست ، کاملا درست است ، در میان عوامل چاقی کمترین نقش را بی تحرکی و پرخوری دارند . بیشتر مردم بر این باورند که چاقی آنها به علت پرخوری یا بی تحرکی است . بعضی ها می گویند که دردشان پرخوری است و بسیاری دیگر می گویند : ما پرخوری نمی کنیم فقط تحرکمان خیلی کم است .

روزی در کارگاه درمان ریشه ای چاقی ام دختری 12 ساله به من گفت : خانم دکتر، دو دو تا چهارتاست ، بخوری چاق می شی و نخوری لاغر می شی ، من فقط آمده ام ببینم چطور امکان دارد که بخوری و گرسنگی نکشی ولی لاغر شوی و لاغر بمانی .

واقعیت این است که در عالم چاقی دو دوتا چهارتا نیست . دنیای چاقی پر است از باورهای غلط و بی پایه و اساس که سالهاست مردم دنیا بخاطر آنها یک دنیا هزینه می کنند اما هم چنان از چاقی رنج می برند .


دنیای چاقی پر از رنج است ، هر روز از این پزشک به آن پزشک ، از این عطاری به آن یکی ، از این سالن به آن سالن . رژیم های گونان ، داروهای لاغری ، ورزشهای طاقت فرسا. دریغ از نتیجه دلخواه ، برای بسیاری لاغر شدن ولاغر ماندن تبدیل به آرزویی محال شده است . بسیاری از بس تلاش کرده و به جایی نرسیده اند کاملا درمانده و ناامید شده اند و در مقابل چند کیلو چربی کم آورده اند . بسیاری خودشان را سرزنش می کنند که  بی اراده اند و تنبل و در نهایت بعضی ها برای چند کیلو چربی خودشان را به تیغ جراح می سپارند و تمام عوارض آن را به جان می خرند .

آنچه بیشتر از همه افراد چاق را عذاب می دهد بازگشت دوباره چربی هاست ،چراکه در دنیای چاقی "بدون بازگشت" دروغی بیش نیست . اگر استعداد چاقی دارید به هر روشی که کم کنید برمی گردید ، بله به هر روشی ؛ رژیم های غذایی ، ورزش ، دستگاه های لاغری مثل کرایو و کویتیشن ، لیزر لیپولیز،بالن معده ،جراحی های اسلیو و بای پس؛ به هر روشی که کم کنید اگر سبک زندگی و سبک تغذیه را عوض نکنید بر می گردید. اگر چربی های شکم را با جراحی ابدومینوپلاستی یا چربی های باسن و شکم را با لیپولیز برداشته اید به زودی شاهد ظهور چربی ها روی بالاتنه وبازووان خود خواهید بود ، یعنی چربی بازگشته اما انبارش را عوض کرده است وبه بدن شما نمایی شبیه بابای دراگو در دهکده حیوانات می دهد .

حتی در جراحی های اسلیو و بای پس که در اولی حجم معده و دومی حجم معده و نیز جذب غذا هر دو کم می شوند نیز بدون تغییر سبک تغذییه بازگشت حتمی است . چرا که در عالم چاقی حجم و میزان غذایی که می خوریم هیچ تاثیری در چاق شدن ما ندارد  ، بالن معده و جراحی های اسلیو و بای پس در درازمدت فایده زیادی برای ما ندارند.

چاقی ارتباط زیادی با حجم غذایی که می خوریم ندارد مهم این است که چه می خوریم و چگونه می خوریم.

ما چون پرخوریم چاق نمی شویم ، وقتی شروع به چاق شدن می کنیم پرخور می شویم . یعنی اول چاق شدن به عللی که معمولا تغیرات هورمونی یا آنزیمی است شروع می شود و بدن برای جبران مواد اولیه که در ساخت چربی استفاده می شود اشتها را زیاد می کند و اگر با زیاد شدن اشتها و پر خوری هم نتواند مواد اولیه  چربی سازی را فراهم کند سعی می کند مصرف انرژی را پایین بیاورد که حاصلش همان تنبلی  و بی تحرکی معروف است .

ما به خاطر پرخوری و تنبلی چاق نمی شویم ، پرخوری و تنبلی واکنش  بدن برای جبران انرژی از دست رفته در ساخت چربی است . وقتی کارخانه چربی سازی بدن متوقف شود اشتها خود به خود کم می شود و تحرک زیاد می شود .لازم نیست برای کاهش اشتهایتان به هر دری بزنید ، لازم نیست از سیگار و شیشه و قرص ضد اشتها استفاده کنید ، برای کاهش اشتها ، در کارخانه چربی سازی بدنتان را ببندید .

برای لاغر شدن لازم نیست بر خلاف میلتان و به اجبار ورزش کنید . در کارخانه چربی سازی بدن را که ببندید با فراوانی انرژی روبرو می شوید وتحرکتان خود بخود زیاد می شود و شما با عشق و علاقه به جنب و جوش می افتید ، حالا انرژی که تا کنون صرف ساخت چربی می شد برای فعالیت و تحرک در اختیار شماست .

کلید قفل چاقی در دستان تغذیه است . اشتباه نکنید ، در دستان تغذیه صحیح ، نه کم خوری و کالری شماری ! برای لاغر شدن گرسنگی ضرورت ندارد . می شود بدون رژیم یک کف دست نانی و یک قوطی کبریت پنیری لاغر شد . می شود سیر و پر خورد و لاغر شد . هیچ نیازی نیست برای نخوردن غذا با بدن خود خشن باشید ، بالن و جراحی اسلیو و بای پس ضرورتی ندارد .

دنیای چاقی  پر است از باور های غلط که باید آنها را دور ریخت و از نوشروع کرد .

دوای درد چاقی آگاهی ست چرا که چاقی  بیشتر حاصل جهل و ندانستن های ماست .

پرخوری نیست که چاق می کند ، چاقی ست که پر خور می کند.

پرخوری نیست که چاق می کند ، بد خوری ست که چاق می کند.

کالری نیست که چاق می کند ، هیچ نیازی نیست برای لاغری کالری مصرفی کم شود . رژیم غذایی کم کالری دوای چاقی نیست و در دراز مدت کاری برای ما نمی کند و جز حسرت و افسوس حاصل از بازگشت چاقی چیزی برایمان ندارد .

برای لاغر شدن هیچ نیازی به تحرک و ورزش نیست . ورزش وسیله لاغری نیست ، ورزش وسیله سالم نگه داشتن جسم و روان ماست ، امروزه خیلی از ورزش هایی که مردم انجام می دهند ضررشان بیشتر از سودشان است .


- درازو نشست شکم کوچک نمی کند و تنها وسیله ای برای سفت کردن عضلات شکم است و هیچ و تاثیری در سوزاندن چربی های شکم و لاغری ندارد.

- غذای لاغری ، غذای بدون روغن و آب پز نیست در درمان چاقی بدترین خیانتی که میشود به بدن کرد حذف چربی هاست.

- سرکه و آبلیمو و زیره و فلان و فلان لاغر نمی کنند ، معده خود را سوراخ نکنید .

- زرده تخم مرغ نه چاق می کند و نه چربی خون را بالا می برد لطفا تخم مرغ را کامل بخورید . تخم مرغ بهترین غذای لاغری است.

- مغز ها چاق نمی کنند ، آنها را حذف نکنید. مغزها برای لاغر شدن بی نظیرند.

- نوشیدن آب زیاد کسی را لاغر نمی کند ، لطفا خودتان را با آب انبار اشتباه نگیرید. تشنه شدید آب بخورید.

- کبد چرب هیچ ارتباطی با مصرف چربی ندارد . برای درمان آن شاید بجای حذف کله پاچه بهتر باشد از خوردن بی رویه بسیاری از میوه ها چشم بپوشیم .

- میوه ها چندان هم چیز خوب و پر فایده ای نیستند ، پولتان را به هوای رساندن ویتامین به بدن بر باد ندهید .

- بدن خود را با ماشین اشتباه نگیرید . در عالم  چاقی دو دو تا چهارتا نیست .

در چاقی ، هزار و یک علت دخیل است ؛ ژن های ما ، خانواده ما ،غذایی که مادرمان در بارداری خورده است ، رفتارهایمان،خلق و خوی مان، احساساتمان، افکار و باورهایمان ، نگاه ما به زندگی ...

درمان چاقی یک درمان همه جانبه و کل نگرانه است که شامل تغییر تغذیه و نیز تغییر ذهن و روان ما می باشد حتی اگر بدانیم که چه بخوریم و چگونه بخوریم هم تا زمانی که حال درونمان خراب است شاید لاغر شویم اما لاغر ماندنمان برای همیشه دشوار است .

درمان روان ما و رفتارهای ما در درمان چاقی بسیار مهم است . تا زمانی که پر از استرس و اضطرابی ، پر از خشم و عصبانیتی ، پر از ترسی ، پر از نفرت ، پر از آه و افسوس و پر از حس گناهی و خود را سرزنش می کنی ، تا زمانی که پر از فکر و خیالی ، پر از حس تنهایی و جدایی ، سخت است که مستعد چاقی باشی و لاغر بمانی . خیلی سخت است و تا حدی غیر قابل باور .

- برای درمان چاقی روی کل وجودت کار کن .

- روی تغذیه ات ، روی روانت ، روی احساست.

- رها کن راه تکراری را ، قدم در راه نویی بگذار.

- راهی که بارها رفته ای بازهم تو را به همان جای قبلی می رساند که بازگشت چربی هاست .

- چربی ها را رها کن ، غذا خوردن یاد بگیر و زندگی کردن را نیز .

- احساسات منفی ات را رها کن و زندگی کن . ببین که چربی ها خودشان می روند .

- باشد که همه موجودات در صلح و آرامش باشند.

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش