close
تبلیغات در اینترنت
6 نکته در مورد کراتین
جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

6 نکته در مورد کراتین

دوشنبه 10 فروردين 1394

6 نکته درمورد کراتین

آیا می‌دانید چرا کراتین یک مکمل متداول در بدنسازی است ؟ دلیلش ساده‌ست ! زیرا در مورد کراتین بطور وسیعی تحقیق و بررسی شده و ثابت گردیده که باعث نتایج فوق العاده‌ای می‌شود .
تناسب اندام : کراتین ، یک ماده‌ی طبیعی است که در گوشت قرمز و ماهی وجود دارد ، و می‌تواند در طول ورزش‌ها و فعالیت‌های شدید ، خستگی را کاهش دهد و کارایی را بالا ببرد . در این مطلب فقط نکات کوچکی در مورد کراتین آورده شده است که هر شخصی که با وزنه تمرین می‌کند، باید بداند :

1. کراتین ، به افزایش قدرت کمک می کند : لیزا لین ، مربی شخصی و نویسنده‌ی « راه‌حل متابولیسم » می‌گوید : شایعاتی که در مورد توانایی عضله سازی کراتین وجود دارد ، تبلیغات نیست ، اما شرطش این است که همراه با یک رژیم غذایی و برنامه‌ی تمرینی صحیح استفاده شود . اگر خیال می‌کنید که با مصرف کراتین ، ناگهان خوش هیکل می‌شوید ، در اشتباهید .

لین می‌گوید : بطور خلاصه ، کراتین به شما انرژی می‌دهد ، اما همچنان باید تلاش کنید . با این وجود ، از آنجایی که کراتین باعث می‌شود تا بتوانید ۵ تکرار یا بیشتر انجام دهید ، عضلات بیشتری خواهید ساخت .


2. به احتمال زیاد، وزن آب بدنتان افزایش می‌یابد : مطالعه‌ای که توسط محققان در دانشگاه کوینیپیاک انجام شده ، نشان می‌دهد که استفاده از مکمل کراتین ، به علت احتباس آب در بدن ، ممکن است در هفته‌ی اول استفاده ، باعث افزایش ۰.۵ تا ۱.۵ کیلوگرم افزایش وزن شود .
لین توضیح می‌دهد : این موضوع ، چیز خطرناکی نیست . مطمئنا آن وزن اضافی باعث بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر و ایجاد توده‌ی عضلانی بیشتر می‌شود . بعلاوه ، به محض اینکه استفاده از کراتین را کنار بگذارید ، وزن آب کاهش می‌یابد . اما قدرت و عضلاتی که بدست آورده اید ، از بین نمی‌رود .

3. کراتین برای مغز شما خوب است : کراتین می‌تواند به تقویت عملکرد مغز و حافظه و بطور بالقوه به درمان افسردگی کمک کند . لین می‌گوید : بسیاری از افراد افسرده ، تحرک را دوست ندارند ، اما وقتی بیشتر حرکت کنید ، احساس بهتری خواهید داشت و وقتی احساس بهتری داشته باشید ، بیشتر حرکت می‌کنید ! کراتین ، انرژی اضافی برای حرکت بیشتر را فراهم می‌کند .

4. از پودرهای کراتین استفاده کنید : کراتین می‌تواند به شکل پودر ، قرص و مایع باشد . به گفته‌ی لین ، بهترین گزینه برای شما پودر است . لین می‌گوید : این شکل اصلی و ساده‌ی کراتین مونوهیدرات ، بهترین است .
این پودر ، قابل استفاده‌ترین شکل برای بدن است . کراتینی که در شکلات‌های بسته بندی وجود دارد ، به احتمال زیاد کراتین با کیفیتی نیست .

5. کراتین را با آب یا شیک پروتئین مخلوط کنید : لین توصیه می‌کند که کراتین را بجای آبمیوه ، با آب یا شیک پروتئین مخلوط کنید . بعضی از مردم کراتین را با آبمیوه مصرف می‌کنند تا سریعتر وارد جریان خونشان شود ، اما کراتین بخودی خود ، بسیار سریع وارد جریان خون می‌شود . علاوه بر این ، آبمیوه‌ها شکر و کالری بیشتری دارند ، که اگر در رژیم باشید ، مصرفشان اشتباه است .

6. بهترین زمان برای مصرف کراتین : مصرف کراتین را در بخشی از برنامه‌ی صبحتان ، و قبل از تمرین قرار دهید ، یا آن را با شیک پروتئینتان بعد از تمرین بخورید . بهترین زمان برای مصرف کراتین ، هر زمانی است که به یادتان می‌آید !
لین می‌گوید : بطور ایده آل ، باید کراتین را یک ساعت قبل از تمرین بخورید ، اما مصرف مداوم و مکرر آن مهمتر است . بسیاری از مردم از مصرف کراتین نتیجه نمی‌گیرند ، چرا که آن را بطور اشتباه مصرف می‌کنند .

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

تظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی