مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

جهت خرید کفش با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت اینجا کلیک نمایید !!!

خريد يک جفت کفش ، شايد کار ساده و آساني به نظر برسد . حتما با خودتان مي‏ گوييد به فروشگاه مي‏ رويد و از بين انواع کفش در رنگ و طرح و مدل‏هاي مختلف ، هر کدام که بيشتر خوش‏تان آمد و به دلتان نشست انتخاب مي‏ کنيد و مي‏ خريد ، اما موضوع به همين آساني هم نيست . براي خريد يک جفت کفش مناسب ، بايد به نکاتی که در ادامه ی مطلب اشاره کرده ایم توجه نمایید !

 

آیا دوست دارید کفشی زیبا به پا کنید که پاهایتان را نزند ؟ به یاد داشته باشید که عشق پوشیدن کفش های زیبا ، ممکن است پاهای شما را آسیب زده و دچار دردهای شدید و حتی بیماری های مختلف بسازد . در این مقاله به شما خواهیم آموخت که چطور کفشی انتخاب کنید که راحتی را برای شما فراهم سازد و البته شیک به نظر بیاید .

کفش‏ها بيش از ساير لباس‏ها و پوشش‏ها در راحتي ، شادابي و سلامت" target="_blank">سلامت شما موثرند ، بنابراين ارزش دارد که کمي‏ بيشتر وقت صرف کنيد و اين کار را جدي بگيريد .

کفش مناسب

مناسب ترين کفش براي آقايان که بيشتر ساعات روز کفش به پا دارند ، کفش چرم با منافذي براي پيشگيري از تعريق پا و کفي نرم و قابل انعطاف با پاشنه‌اي کمتر از 3 سانتيمتر براي راحتي بيشتر است . خانم‏ ها هم بهتر است از کفش‏ هايي که پاشنه آن کمتر از 3 سانتي‌متر است ، استفاده کنند . پوشيدن کفش‏هاي نوک تيز و پاشنه بلند براي مهماني ، هر چند وقت يک بار و به مدت کم اشکالي ندارد ، اما به طور کلي توصيه مي‏شود پاشنه کفش بيشتر از 5 سانتي‌متر نباشد . هنگام خريد کفش براي بچه ‏ها ، علاوه بر موارد فوق و سليقه خود بچه ، دقت کنيد بتوانند به راحتي خودشان کفش شان را بپوشند و از پايشان در بياورند . اين موضوع در ايجاد حس استقلال و اعتماد به نفس شان خيلي مهم است !

خطر کفش ‏هاي پاشنه بلند

گاهي وقت‏ها با پوشيدن يک کفش پاشنه بلند آن قدر از بلند قد شدن کاذب و موقت مان احساس رضايت مي ‏کنيم که يادمان مي‏ رود پوشيدن اين کفش ممکن است به سلامت" target="_blank">سلامتي مان آسيب برساند .

ضمن اينکه پوشيدن کفش نامناسب ، تنگ و پاشنه بلند فقط به پاها آسيب نمي‏ رساند ، بلکه به زانو ، کمر ، استخوان‏هاي ستون فقرات و لگن هم آسيب وارد مي‏ کند .

وقتي شما کفش پاشنه بلند مي‏ پوشيد ، کمر براي جبران فشار وارد شده به پاها ، قوس زيادي به خود مي‏ گيرد و از حالت طبيعي خارج مي ‏شود . در اين حالت فشار زيادي به ديسک‏هاي بين مهره‏اي ستون فقرات و مفصل زانو وارد مي‏شود .

مقدار اين فشار به ارتفاع پاشنه ي کفش بستگي دارد و هر چه پاشنه کفش بلندتر باشد ، فشار بيشتري به عضلات ، استخوان‏ها و مفاصل وارد مي‏ شود .

در مقايسه با کفش‏هاي پاشنه کوتاه ، کفشي با پاشنه‏اي حدود 2/5 سانتي‌متر 22 درصد ، کفشي با پاشنه 5 سانتي‌متر 57 درصد و کفشي که پاشنه 8 سانتي‌متري دارد 76 درصد به ديسک‏هاي بين مهره‏اي و زانو بيشتر فشار وارد مي‏ کند .

به علاوه کفش‏هاي پاشنه بلند ، عضلات پشت ساق پاها را فشرده و منقبض مي‏ کنند و عمليات خون‌رساني در اين عضلات را مختل مي‏ کنند . همچنين کفش‏ هاي تنگ و پاشنه بلند پوست پا را از حالت طبيعي خارج کرده و پس از مدتي آن را ضخيم کرده و پينه ايجاد مي‏ کنند . پينه‏ هاي پا ، اغلب دردناک بوده و پا را بد شکل مي‏ کنند .
 

نکاتی برای خرید کفش

هنگام خرید کفش به پنجه کفش دقت کنيد ، پنجه کفش نبايد باريک و تيز باشد

نکات زير را هنگام خريد کفش در نظر بگيريد :

- اول کفش را بپوشيد ، بعد بخريد . ممکن است اندازه پاها تغيير کند . براي خريد کفش حتما خودتان برويد و آن را در مغازه بپوشيد و امتحان کنيد و صرفا به خاطر اينکه کفشي اندازه کفش قبلی تان است ، آن را نخريد .

- دقت کنید که کفشی که می خرید اندازه پایتان باشد . قبل از هر خرید ، از شماره پای خود مطمئن شوید . بسیاری ، کفشی برای کودک خود می خرند که در واقع با آن بتواند تا سه سال راه برود و برایش کوچک نشود .

- به پنجه کفش دقت کنيد . پنجه کفش نبايد باريک و تيز باشد . انگشت‏ ها بايد راحت بوده و روي هم قرار نگيرند . دقت کنيد انگشت شست به اندازه کافي جا داشته باشد و راحت بتواند حرکت کند . کفش نبايد آن قدر گشاد باشد که هنگام راه رفتن پاشنه پا از کفش بيرون بيايد .

- براي پاي بزرگ‌تر کفش بخريد . در بعضي افراد اندازه هر دو پا کاملا يکي نيست و ممکن است يکي از پاها بزرگ‌تر از ديگري باشد . براي پاي بزرگتر کفش بخريد و اگر لازم بود براي پاي کوچک تر از کفي استفاده کنيد .

- پهنای کفش را در نظر داشته باشید . پهنای کفش در زیبایی آن در پاهای شما بسیار نقش دارد . اگر پاهای شما خود پهن هستند ، باید کفشی متناسب با آن بخرید تا به پاهایتان بیاید . ( کشورهای سازنده کفش معمولا این مورد را با W روی جعبه کفش نشان می دهند . )

- جوراب های مختلفی را با خود داشته باشید و کفش را با آنها امتحان کنید . جوراب در نمای کفشی که می پوشید بسیار تاثیر دارد . برای مثال کفش اسپرت خود را با جوراب های اسپرت بپوشید .

- راحتی را فدای زیبایی نکنید . می توانید کفش هایی بسیار زیبا و در عین حال راحت انتخاب کنید .

- پاشنه کفش بسیار مهم است . پاشنه بسیار بلند باعث می شود که به نقاط خاصی از پا فشار بیشتری وارد شود و به مرور مشکلات زیادی را برای شما ایجاد می کند . پاشنه بلند را فقط برای مهمانی های خاص خود نگه دارید .
 
- کفش‏هاي پاشنه بلند و همچنين تخت نخريد . کفش‏هاي پاشنه کوتاه آسيب کمتري به پاها مي‏رسانند ، اما کفش‏هاي بدون پاشنه با کفي تخت مناسب نيستند . بهتر است پاشنه کفش کمتر از 3 و بيشتر از 5 سانتي‌متر نباشد .
 
- قسمت بيروني و خارجي کف کفش که با سطح زمين تماس دارد ، بايد از جنس محکم و با دوام بوده و سطح آن هم صاف و ليز نباشد . قسمت داخلي کفي بايد نرم باشد تا پا در آن احساس راحتي کند .
 
- کفشي با رويه مناسب بخريد . جنس رويه کفش بايد نرم و قابل انعطاف باشد . کفش‏ هاي چرمي ‏، مناسب ترين جنس رويه هستند . کفش‏هايي با رويه پلاستيکي مناسب نيست و موجب تعريق و بوي بد پا مي‏ شود . کفش‏هاي پارچه‌اي و برزنتي هم براي فصول گرم سال انتخاب مناسبي هستند .

- کفش مناسب زمان و مکان را بپوشید . خانم ها توجه داشته باشند که کفش پاشنه بلند برای محل کار و یا پیاده روی ، گزینه چندان مناسبی نیست . به بیمارانی که از دردهای پا رنج می برند توصیه می شود به دکتر متخصص مراجعه و یا از کفی ها و کفش های طبی استفاده کنند .
 

- صبح خريد نرويد . بعد از ظهر و ساعات پاياني روز بهترين زمان براي خريد کفش است . اندازه پاها در طول روز تغيير مي ‏کنند . پاها در پايان روز و بعد از چند ساعت راه رفتن و ايستادن ، اندازه بزرگ‌تري نسبت به ساعات اوليه روز دارند .

جهت خرید کفش با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت اینجا کلیک نمایید !!!

منبع : هفته نامه سلامت" target="_blank">سلامت

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش