مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

آشنایی با تویوتا کمری 2015

چهارشنبه 19 فروردین 1394

 

بررسی تویوتا کمری 2015


به گزارش مجله مجازی به نقل از 1 car : به طور کلی می‌توان گفت عمر تولید سدان ها و پیک آپ های تویوتا بسیار زیاد است . هر پنج یا شش سال یکبار ، کمپانی تویوتا از نسخه جدید یک خودرو خاص رونمایی می‌کند و یک نوار کرومی به این جا ، و یا یک چراغ تغییر شکل یافته به آن جا اضافه می‌کند ؛ سپس همه چیز را به حال خود می‌گذارد تا نوبت تغییر چهره بعدی فرا برسد . شاید بتوان گفت تویوتا کمری مدل 2015 کمی ساختارشکنانه عمل کرده است چون خودروساز ژاپنی پس از سه سال که از یک تغییر و تحول کلی می‌گذرد ، باز هم آن را متحول کرده است . نمی‌دانیم دلیل این تغییر چیست ولی بهترین حدسی که می‌توان زد این است که کمپانی تویوتا احساس کرده است تویوتا کمری در سال 2015 باید رقابتی تر عمل کند ، که البته برای کسانی که قصد خرید این سدان متوسط خانوادگی را دارند خبر خوبی است . تغییرات تویوتا کمری روی بدنه خارجی کاملاً مشهودند ، در این قسمت همه چیز به جز سقف تغییر قیافه داده است . جلو پنجره از جلو پنجره تویوتا Avalon و پسر عموهای گران قیمتش از خانواده لکسوس بزرگتر ، برجسته تر و چشمگیرتر است . اگر از پهلو به آن نگاه کنید ، تراش خورده تر به نظر می‌رسد ، قسمت انتهایی آن نیز صاف و صیقلی است . در مجموع ، می‌توان گفت تویوتا کمری جدید ناب تر ، اعلاتر و جا افتاده تر به نظر می‌رسد .

در کابین داخلی ، طراحی کلی و فضای جادار دست نخورده باقی مانده است ، ولی کیفیت مواد ساخته شده از پلاستیک ، به خصوص در کنسول مرکزی ، ارتقاء یافته است . صفحات روی قسمت داخلی درب ها نیز بسته به تیپ انتخابی ، با جیر یا چرم پوشیده شده اند . دکمه ها و دسته های سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک بزرگترند و کمتر شبیه اسباب بازی به نظر می‌رسند ، استفاده از آن ها نیز آسان تر است . علاوه بر همه این ها ، مدل جدید این سدان خانوادگی از آمپرهایی با کلاس تر و نمایشگر لمسی Entune برخوردار است که بسیار کاربرپسند است . موتورهای 4 و 6 سیلندر دست نخورده باقی مانده اند ولی ساختار بدنه و سیستم تعلیق بسیار ارتقاء پیدا کرده اند . حاصل کار نیز کیفیت سواری بی عیب و نقصی است که کمپانی تویوتا مدعی است درخواست مشتریان است . البته این کمری جدید باز هم آن چیزی نیست که بتوان مانند مزدا 6 یا فورد Fusion نام یک سدان خانوادگی اسپرت را بر آن گذاشت ، اما بسیار خوب واکنش نشان می‌دهد و سواری بهتری دارد . تیپ SE این خودرو از محبوبیت بیشتری برخوردار است چون نه تنها راننده را درگیر رانندگی می‌کند ، بلکه تهاجمی تر نیز هست . سال 2015 تیپ XSE نیز روانه بازار شد که برای نخستین بار به مشتریان اجازه می‌دهد زیبایی های بصری تیپ SE و سیستم تعلیق ارتقاء یافته و راحتی تیپ XLE را با هم تلفیق کنند . این امر باعث می‌شود مشتریان گزینه های بیشتری برای انتخاب داشته باشند و تویوتا کمری بتواند در بخش سدان های خانوادگی خودی نشان بدهد . در واقع ، خودنمایی کاری است که تویوتا کمری به تازگی تصمیم به انجام آن گرفته است . در گذشته ای نه چندان دور ، کیفیت مواد داخل کابین و کیفیت رانندگی نسبتاً پایین ، باعث شده بود در برابر رقبای سرسختی چون فورد Fusion ، هوندا آکورد ، مزدا 6 و نیسان آلتیما قافیه را ببازد . تویوتا کمری مدل 2015 بسیاری از کم و کاستی های گذشته را جبران کرده و کمی شور و حرارت پیدا کرده است ، با این حال هنوز به سطحی نرسیده است که بتوان آن را سر دسته این کلاس از خودروها نامید ولی میتوان آن را در دسته بهترین سدان های خانوادگی گنجاند .

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی


تویوتا کمری مدل 2015 یک سدان خانوادگی متوسط و پنج نفره است که در تیپ های LE ، SE ، XSE و XLE به بازار عرضه می‌شود .

تجهیزات استاندارد تیپ پایه LE عبارتند از : رینگ های 16 اینچی ، چراغ های اتوماتیک ، گرمکن آینه ها ، تهویه مطبوع ، دسترسی بدون کلید ، دوربین دید عقب ، کروز کنترل ، صندلی راننده برقی با قابلیت حرکت در هشت جهت ، صندلی تاشوی عقب با نسبت 40/60 . روکش پارچه ای ، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث ، نمایشگر 6.1 اینچی Entune ، سیستم صوتی مجهز به سی دی خوان و شش بلندگو و درگاه USB/iPod .

تیپ SE از این تجهیزات بهره میبرد : رینگ های 17 اینچی آلومینیومی ، سیستم تعلیق اسپرت ، بدنه ای  منحصر به فرد و تزیینات داخلی خاص ، روکش چرمی اسپرت با جنسی مرغوب ، روکش چرمی غربیلک فرمان و آمپرهایی به روز شده . اگر برای تیپ های LE و SE  پکیج Entune Plus را خریداری کنید ، رادیوی ماهواره ای و نمایشگر رنگی برای کامپیوتر سفری نیز در اختیارتان قرار می‌گیرند . سانروف نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است .

تجهیزات تیپ XSE عبارتند از : رینگ های 18 اینچی ، لامپ های LED ویژه رانندگی در روز ، روکش هایی از جنش جیر و چرم اعلا ، صندلی های جلو مجهز به گرمکن و بالشتک های جانبی ضخیم ، صندلی برقی سرنشین جلو با قابلیت حرکت در چهار جهت ، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه ای ، رادیوی ماهواره ای و رادیوی HD . پکیج Convenience فقط برای تیپ های SE و XSE که از موتور چهار سیلندر بهره می‌برند قابل خریداری است و دسترسی بدون کلید و آینه الکتروکرومیک را در اختیار خریداران قرار می‌دهد . تجهیزات تیپ XLE مشابه تجهیزات تیپ XSE هستند . این تیپ از سیستم تعلیق نرم و راحت تیپ LE بهره می‌برد ولی فاقد ویژگی های اسپرت تیپ های SE و XSE است . رینگ های آلومینیومی 17 اینچی و روکش های تمام چرم از دیگر تجهیزات این تیپ به شمار می‌روند .

تجهیزات زیر برای تیپ های چهار سیلندر XSE و XLE به صورت سفارشی به فروش می‌رسند ولی جزو تجهیزات استاندارد تیپ های شش سیلندر محسوب می‌شوند : چراغ های LED ، شیشه کاهنده صدا در جلو ، سانروف ، تجهیزاتی که در تیپ Convenience عرضه می‌شوند ، نمایشگر 7 اینچی Entune ، مسیریاب ماهواره ای ، سیستم Qi ویژه شارژ بی سیم تلفن همراه و اپلیکیشن های سازگار با تلفن همراه .

تجهیزات پکیج Advanced Technology که به صورت سفارشی فقط برای تیپ های XSE و XLE قابل خریداری است ، عبارت است از : سیستم هشدار نقاط کور و ترافیک عقب ، سیستم هشدار عبور از خط ، کروز کنترل تطبیقی ، سیستم پیشگیری از تصادف ، نور بالای اتوماتیک و سیستم صوتی JBL به همراه 10 بلندگو .

 

قدرت و عملکرد موتور


همه تیپ های تویوتا کمری مدل 2015 به صورت استاندارد مجهز به یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری هستند که قادر است 178 اسب بخار نیرو و حدود 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند . دیفرانسیل جلو و گیربکس اتوماتیک شش سرعته نیز جزو تجهیزات استاندارد به شمار می‌روند . با این که تویوتا کمری برای سال 2015 دستخوش تغییرات زیادی شده است ولی عملکرد و شتاب آن نسبت به سال قبل تغییر چندانی نکرده است . در تست سرعت ، این سدان خانوادگی توانست ظرف 8.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ثانیه دست پیدا کند ، مصرف سوخت آن نیز در سیکل ترکیبی 10 لیتر ( 11 لیتر در شهر و 8 لیتر در بزرگراه ) برآورد شده است . این میزان مصرف سوخت اندکی از مصرف سوخت رقبای اصلی این سدان کمتر است . تیپ های XSE و XLE می‌توانند به یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری نیز مجهز بشوند که می‌تواند 268 اسب بخار نیرو و حدود 336 نیوتن متر گشتاور تولید کند . این موتور هم در کنار دیفرانسیل جلو و گیربکس شش سرعته اتوماتیک قرار می‌گیرد . وقتی تویوتا کمری با این موتور تست شد ، توانست ظرف 6.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و این سدان خانوادگی را به یکی از سریع ترین خودورهای این کلاس تبدیل کند . مصرف سوخت موتور شش سیلندر نیز در سیکل ترکیبی 11 لیتر ( 13 لیتر در شهر و 9 لیتر در بزرگراه ) برآورد شده است که تقریباً با مصرف سوخت رقبا برابر است .

 


ایمنی


تجهیزات ایمنی که به صورت استاندارد برای همه تیپ های تویوتا کمری مدل 2015 ارائه می‌شوند عبارتند از : ترمز ضدقفل ، کنترل پایداری ، کیسه هوای جلو ، کیسه هوای جانبی ، کیسه هوای پرده ای در طرفین ، کیسه هوای زانو برای صندلی های جلو و دوربین دید عقب .

تجهیزات ایمنی که به صورت سفارشی برای تیپ های XSE و XLE ارائه می‌شوند عبارتند از : سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار ترافیک عقب .

اگر پکیج Advanced Technology را خریداری کنید این تجهیزات نیز در اختیارتان قرار می‌گیرند : سیستم هشدار عبور از خط و سیستم پیشگیری از تصادف ( که برای تشخیص تصادف از حسگرهای کروز کنترل تطبیقی استفاده می‌کند ) .

پکیج Safety Connect فقط به صورت سفارشی برای تیپ XLE به فروش می‌رسد و سیستم هشدار برخورد اتوماتیک ، دکمه کمک اضطراری و سیستم یابنده خودرو مسروقه را نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد . موسسه ایمنی بزرگراه ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو بالاترین رتبه ممکن ، یعنی رتبه " خوب " را به تویوتا کمری مدل 2015 داده است . این خودرو در زمینه عدم آسیب دیدگی از طرفین ، مقاومت سقف، عملکرد محافظ های سر و کمربند ایمنی نیز موفق به کسب رتبه " خوب " گردیده است .

 

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

تویوتا کمری مدل 2015 از این موهبت برخوردار است که یکی از بزرگترین و راحت ترین کابین ها در حوزه سدان های خانوادگی متوسط را داراست . حتی بالای سر بزرگسالان قد بلند هم فضای زیادی وجود دارد ، فضای پا نیز زیاد و قابل ملاحظه است . این در حالی است که یک صندلی کودک هم به راحتی روی صندلی عقب جا می‌شود ، البته ناگفته نماند که محافظ های سر ثابت روی صندلی های عقب مانع نصب امن و مطمئن صندلی کودک می‌شوند .

گنجایش صندوق عقب به 0.44 متر مکعب می‌رسد که برای یک سدان متوسط خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد . در مورد آمپرها و دکمه های کنترلی نیز باید گفت بدون این که مسخره یا زشت باشند ، بزرگ ، خوانا و کاربرپسند هستند . این واقعیت در مورد دکمه های کنترلی سیستم کنترل آب و هوا نیز صدق می‌کند . همه تیپ های این سدان محبوب به صورت استاندارد دارای صفحه نمایشگر 6.1 اینچی Entune هستند که از طریق آن می‌توان سیستم صوتی ، اپلیکیشن های یکپارچه با تلفن همراه و مسیریاب ماهواره ای را کنترل کرد . نمی‌توان با قاطعیت گفت همه قابلیت های پیشرفته این نمایشگر واقعاً کاربرپسند هستند ولی بدون شک سیستم Entune یکی از بهترین و ساده ترین سیستم های موجود در بازار به شمار می‌رود .



تجربه رانندگی

تویوتا کمری مدل 2015 با تغییرات زیادی که روی ساختار بدنه و سیستم تعلیق صورت گرفته است در مقایسه با نسخه های قبلی ، واکنش بهتری نشان می‌دهد و هنگام عبور از پیچ ها نیز عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد . این واقعیت در مورد تیپ های SE و XSE که راننده را بیشتر درگیر رانندگی می‌کنند ، بیشتر صدق می‌کند . البته این تیپ ها به اندازه رقبای اسپرت تری نظیر مزدا 6 تیز و فرز نیستند ولی به عنوان یک سدان خانوادگی مدرن عملکرد بسیار خوبی از خودشان به نمایش می‌گذارند . وقتی پشت فرمان بنشینید ، ابداً به یاد نخواهید آورد که تویوتا کمری مدل 2015 یک سدان اسپرت محسوب نمی‌شود . هم موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری که به صورت استاندارد عرضه می‌شود و هم موتور شش سیلندر 3.5 لیتری که به صورت سفارشی قابل خریداری است ، شتابی راضی کننده و نرم ارائه می‌کنند . دنده معکوس کشیدن های گیربکس بسیار عالی است و در مقایسه با گیربکس سایر رقبا ، می‌توان گفت گیربکس تویوتا کمری در پایین آوردن مصرف سوخت نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند .



مشخصات فنی تیپ پایه تویوتا کمری مدل 2015


تعداد سیلندر : 4 

حجم موتور ( لیتر ) : 2.5

قدرت موتور ( اسب بخار ) : 178

گشتاور ( نیوتن متر ) : 230


گیربکس : 6 سرعته اتوماتیک

شتاب 0 تا 100 (ثانیه) : 8.4


مصرف سوخت به ازای 100 کیلومتر رانندگی در سیکل ترکیبی ( لیتر ) : 10


گنجایش صندوق بار ( لیتر ) : 0.44


قیمت ( دلار ) : 24,802

 

لینک زیر نیز میتواند برایتان مفید باشد :

بررسی تویوتا کمری 2016

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش