- نویسنده : مدیر
- بازدید : 2229 مشاهده
- دسته بندی : خودرو , معرفی خودرو ,

معرفی موستانگ GT350 به عنوان سمی ترین خودرو جهان
به گزارش مجله مجازی به نقل از مجله تخت گاز : یکی از بهیادماندنیترین خودروهای موستانگ با روی کار آمدن مدل کاملا جدید موستانگ GT350 شلبی احیا میشود . مدل پایه در سال 1965 رونمایی شده بود . این مدل به معرفی هر چه بیشتر موستانگ و کسب اعتباربرای آن کمک شایانی کرد .
موستانگ GT350 شلبی جدید از قویترین موتور تنفس طبیعی تولیدی فورد بهره میبرد . این مدل رسما به وجود آمده تا با ارائه عملکردی چشمگیر به جنگ سرسختترین جادههای کره خاکی برود .
ایده اصلی ساخت GT350 جدید از کارول شلبی بوده است . او تصمیم داشته یک خودرو روزمره عالی را به سلطان جادهها تبدیل کند . این مدل قابلیت استفاده در جاده و همچنین حضور در پیست را دارد . برای راحتی هر چه بیشتر در پیست شاسی آن تا حد زیادی ارتقا یافته است . منبع تامین نیروی آن یک موتور 2/5 لیتری ، 8 سیلندر و V شکل است که 500 اسببخار قدرت و 542 نیوتنمتر گشتاورتولید میکند . این موتور فوق نیرومند به لطف ساختارش صدایی بم و خوفناک تولید میکند که برازنده چنین خودرویي است . از طرف دیگر این ساختار فشار کمتری به سیستم اگزوز وارد میکند . یک جعبه دنده دستی 6 سرعته با این قلب نیرومند در ارتباط است .
موتور قدرتمند تنها ویژگی چشمگیر GT350 جدید نیست . هندلینگ بینظیر و قابلیت توقف سریع و کنترل شده نیز از ویژگیهای برجسته آن هستند . فاصله عرضی بین چرخهای جلو بیشتر شده در حالی که ارتفاع شاسی کمتر شده است . کمکفنرها و ضربهگیرها هم تقویت شدهاند . علاوه بر این در این مدل نخستین سیستم تعلیق MagneRide فورد بهکار گرفته شده است . این سیستم به گزینه اختیاری MRC در کوروت شبیه است . همه این تمهیدات در ارتقاء هندلینگ نقش بسزایی داشتهاند .
دیسک ترمزهای بزرگتر 394 میلیمتری در كنار کالیپرهای 6 پیستونه برمبو در جلو و دیسکهای 380 میلیمتری در کنار کالیپرهای 4 پیستونه در عقب هم عملیات توقف را بهبود بخشیدهاند . این تجهیزات پشت چرخهای 19 اینچی ملبس در لاستیکهای میشلن پایلوت سوپراسپرت پنهان شدهاند . ناگفته نماند این لاستیکها به طور اختصاصی برای این مدل ساخته شدهاند .
پکیج آیرودینامیکی شلبی هم این مدل را از دیگر موستانگها متمایز میکند . ارتفاع کاپوت آلومینیومی آن کمتر از یک مدل استاندارد موستانگ است . اسپلیتر تهاجمیتر جلو و دیفیوزر عقب نیز به تامین نیروی عمودی بیشتر و حفظ تعادل در پیست کمک میکنند . این دیفیوزر جدید همینطور خنک کننده دیفرانسیل را که در صورت تمایل روی این مدل قرار میگیرد ، تغذیه میکند .
درون کابین دستخوش تغییراتی شده تا با اهداف مسابقهای جدید هماهنگ شود . صندلیهای سفارشی اسپرت و کلیدها و دکمههایی که از پتانسیل بالای مدل جدید خبر میدهند فضا را مسابقهای کردهاند .