مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

9 روش موثر درمان موهای چرب

چهارشنبه 30 فروردین 1396

براي درمان موهای چرب بهتر است از شامپوهاي مخصوص همين موها که متناسب با آنها ساخته مي شوند ، استفاده نماييد و همچنين براي درمان آن از راه گياهي مي توانيد از راه هاي زير که در ادامه ی مطلب توضیح داده شده است استفاده کنيد !

1 - آب نارنج را گرفته و سپس آنرا صاف نماييد . ماليدن اين آب به موها ، چربي هاي اضافي آنرا مي گيرد و پوست سر را نيز ضدعفوني مي کند و همچنين موها را براق مي نمايد . بعد از ماليدن اين آب و بعد از گذشت 40 دقيقه موها را خوب آبکشي کنيد .


2 - گرد زنبق براي موهاي چرب و روشن به عنوان شامپوي خشک به کار مي رود . براي اين کار بايد اندکي گرد را به سر خود بپاشيد . ده دقيقه صبر کنيد سپس با دقت و قدرت موها راشانه کنيد .

3 - براي چربي زدايي مو ، هر دو روز يک بار ، پوست سر را با جوشانده مخلوطي از گياهان زير مالش دهيد . اين جوشانده علاوه بر خاصيت چربي زدايي ، موها را تقويت کرده و از ريزش آنها جلوگيري مي کند : تخم گشنيز ، بابونه ، گزنه ، گل ختمي ، شاه تره از هر کدام 20 گرم ، در نيم ليتر آب جوشانده ، بعد از صاف کردن ، پوست سر را با آن مالش دهيد .

4 - سر را با آب نمک و نعناع بشوييد .

5 - سفيده تخم مرغ را خوب هم زده تا سفت شود و کف کند ، سپس آن را به کمک يک مويي به پوست سر بماليد و بگذاريد تا خشک شود ، سپس موها را شانه زده تا سفيده تخم مرغ هاي خشک شده بريزد .

6 - ابتدا مقداري گل سرشوي را خمير کرده و به سر بماليد و بعد آنرا بشوييد و بعد مواد دارويي مثل مازو و چفت و يا مواد گياهي گس که مواد مازويي دارند روي سر بماليد .

بهترين کار اين است که مازو را با حنا مخلوط نموده و به سر بماليد و اگر مي خواهيد حنا رنگ بدهد آن را با آب گرم مخلوط کنيد .

7 - برگ چغندر را له کرده و آب آنرا از برگهايش خارج نماييد ، اين آب براي گرفتن چربي سر بسيار مفيد مي باشد . پس از گذشت 2 ساعت مي توانيد موهايتان را آب کشي نماييد .

8 - استفاده از ليمو و ماليدن آب تازه آن به سر باعث مي شود که چربي سر گرفته شود و پوست نرم و شفاف شود .

9 - پوست سر را يک روز در ميان با يک قاشق چايخوري ، روغن عنصل به مدت يک ساعت مالش دهيد و سپس با صابون معمولي مانند صابون مراغه يا با گل سرشوي اثر چربي را از بين ببريد .

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش