مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

نوشتن کل مخارج ریز و درشت و محاسبه درآمدتان ، شانس موفقیتتان را افزایش می‌دهد !

امروزه گرانی بیداد می کند ولی شما با وجود این گرانی ها هم می توانید به موفقیت برسید . کافی است کمی تدبیر و اندیشه داشته باشید .

حال این سوال پیش میاد که چگونه در زندگی های امروزی به موفقیت مالی برسیم ؟

برای پاسخ به این سوال در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید !

شاید این روزها بدهی و وام‌های گوناگون دانشجویی و اخباری از نرخ بالای بیکاری و بحران اقتصادی ، شما را که در دوره جوانی به سر می‌برید ناامید کرده باشد ؛ اما یکی از نشریات حوزه جوانان چند پیشنهاد ساده مطرح کرده که آن را در ادامه بازنشر کرده‌ایم ؛ پیش از خواندن آن‌ها باید بدانید یکی از مهمترین راهکارهای برنامه‌ریزی برای رسیدن به آینده مالی و کسب درآمد ایده‌آل ، بهره بردن از دانش و تجربیات کسانی است که به موفقیت‌های مالی رسیده‌اند .

1 - کارت عابربانک تان را از خودتان دور کنید :

اینکه برای خود حسابی باز کنید و کارت اعتباری‌تان را در جیب بگذارید ، ایده خوبی است ؛ اما اگر همین کارت ، مشوقی برای ولخرجی و مصرف‌ گرایی‌تان شود ، منتظر عواقبش باشید . زیرا این کارت‌ها حس پول خرج کردن را چندان به خریدار القاء نمی‌کنند .

2 -‌ فکر خریدن خودرو را از سرتان بیرون کنید :

بیشتر جوانان به محض به دست آوردن سرمایه‌ای هر چند اندک ، به فکر خرید خودرو می‌افتند . پولدارترها هم گواهینامه را نگرفته ، روی یک خودروی گران حساب باز می‌کنند اما هیچ جای دنیا ، خودروی شخصی ، سرمایه محسوب نمی‌شود . با در نظر گرفتن بنزین مصرفی و افت قیمت و ... ، یک هزینه استرس‌ زا هم به شمار می‌رود .

3 - دائماً امور مالی و حساب بانکیتان را بررسی کنید :

این کار درک شما را از مسائل مالی بیشتر کرده ، شانس موفقیتتان را افزایش می‌دهد . برای قدم اول از نوشتن کل مخارج ریز و درشت و محاسبه درآمدتان شروع کنید .

4 - روی بورس و اوراق بهادار سرمایه‌گذاری کنید و اطلاعاتتان را از بازارهای گوناگون بالا ببرید :

یقین بدانید که این سرمایه‌گذاری به نفع شما خواهد بود . البته همه سرمایه‌تان را به این کار اختصاص ندهید .

5 - بهترین شیوه اقتصادی شدن ، پر کردن حساب بانکیتان است :

این هم زمانی امکان‌پذیر است که هر هزینه بیهوده‌ای را حتی اگر اندک ، از لیست خریدتان پاک کنید تا نتایج آن را در پس‌انداز ماهانه تان لمس کنید .

6 - قرض کردن و بازپرداخت سنگین بدهی‌ها را کنار بگذارید :

فعلاً به آنچه دارید قانع باشید ؛ زیرا بازپرداخت بدهی با وضعیت دانشجویی ، بسیار دردسر آفرین خواهد بود .
 
7 - شاید دوران مدرسه به پایان رسیده باشد ؛ اما هرگز از یادگیری دست برندارید :

کل زندگی ما یک آموزش بلند مدت است . اگر دوست دارید صرفه‌جویی کنید خوب است ؛ ولی هیچ‌گاه روی هزینه‌های آموزشی صرفه‌جویی نکنید . چون کسب دانش و یادگیری ، خود یک سرمایه‌گذاری بزرگ است .

8 - برای اهدافتان برنامه‌ریزی کنید :

اگر آرزویی مانند خرید خانه یا ازدواج دارید ، باید به جای قرض بیشتر ، صرفه‌جویی بیشتر را در پیش بگیرید . امور مالی‌تان را بررسی و اطلاعات خود را کامل کنید . درباره شرایط مالی واقعیتان و همچنین هدفتان با تعیین تاریخ‌های مشخص ، برنامه‌ریزی کنید . نتیجه‌اش تلاش و دقت بیشتر شما خواهد شد .

9 - روی رفتارها و سبک زندگیتان تمرکز کنید زیرا رفتارهای ما کلید رسیدن به اهدافمان هستند :

تا می‌توانید صرفه‌جویی و پس‌انداز کنید ؛ زیرا شما را به شرایطی بهتر ، امیدوار و رفاه فکریتان را مهیا می‌کند ؛ بنابراین انگیزه کاریتان صدچندان خواهد شد . فراموش نکنید موفقیت هر کسی به سبک زندگی و رفتارهای هوشمندانه‌اش بستگی دارد

سخن پایانی : همین 9 راهکار ساده و ابتدایی میتواند باعث موفقیت شما در رسیدن به اهداف مالیتان شود اگر به خوبی به آن عمل نمایید !

موفق باشید :)

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش