مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

موسیقی از ترکیب نت ها تشکیل میشود و ما نیز در این بخش قصد داریم به بررسی تاریخچه و مهد تولد و نحوه ی تحول نت های موسیقی بپردازیم

در صورت تمایل میتوانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید...

به نظر می رسد كه انسان های اولیه هم دارای نوعی موسیقی بوده اند . اما خوب مسلم است كه صدای موسیقی آنها با طنین موسیقی امروز ما بسیار متفاوت بوده است . این موسیقی غالباً حاوی فریادهای بلند و طولانی ، آه و ناله و خلاصه از این جور چیزها بوده و رقصیدن و كف زدن و طبل زدن هم همراه آواز خواندن بود . موسیقی عامیانه در طول قرن ها حیات یافته است و با گذشت نسل ها سینه به سینه و البته نه به وسیله ثبت كردن و نوشتن حفظ شده است . 

موسیقی تركیبی چند قرن سابقه دارد . تمدن های باستانی مثل چینی ها ، هندوها ، مصری ها ، آشوری ها و عبری ها همگی دارای موسیقی بوده اند . ولی بیشتر این موسیقی ها ابداً شبیه موسیقی امروز ما نبوده اند . یونانی ها یك موسیقی پیچیده داشتند كه با پهلوی هم گذاشتن ریتم های مختلف كه كمی شبیه گام های امروزی بودند ، ساخته شده بود . بعد از یونانی ها و رومی ها ( كه همان موسیقی یونانی را تقلید كرده اند ) ، اولین كلیساهای مسیحی ، از مهمترین عوامل پیشرفت هنر موسیقی قلمداد شده اند . « سنت آمبروز » و « سنت گرگوری » ، نوع خاصی از موسیقی را آغاز كردند كه به نام « سرود ساده » معروفست . 

این ، یك نوع آوازی بود كه دسته جمعی می خواندند و آهنگ ها به سبك یونانی تنظیم شده بود . كشیش های كلیسا نیز طرز تصنیف موسیقی را فرا گرفتند و رواج دادند و روش جدید و امروزی نگارش موسیقی نیز از همین روش آنها پدید آمده است . در سال ۱۶۰۰، اولین اپرا ، كه « اوریدیس » نام داشت ، به وسیله « جاكوپوپری » عرضه شد . بعد از آن ، آهنگ سازی مانند مونته وردی ، نه تنها موسیقی برای اپرا ساختند ، بلكه برای آلات موسیقی مثل ویلون هم ، آهنگ هائی نوشتند . همچنین در این دوره ، شروع به نوشتن تصنیف آهنگ هائی برای مجالس رقص درباری ، و نمایش ها و تعزیه خوانی كردند و بالاخره در همین دوره بود كه قسمت اعظم موسیقی و آهنگ هائی كه امروزه ما از گوش دادن به آنها لذت می بریم ، توسط كسانی مانند باخ ، هندل ، هایدن و موزارت و بتهوون ساخته شد .

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش