مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

بررسی سوناتا 2015

پنجشنبه 20 فروردین 1394

 

بررسی سوناتا 2015

به گزارش مجله مجازی به نقل از مجله تخت گاز : اگر از سوناتا به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سدان هیوندای در‌ایران نام ببریم ، بی‌راه نگفته‌ایم . سوناتا نخستین بار در اواسط دهه ۸۰ میلادی معرفی شد . نسل قبلی ( نسل ششم ) سوناتا تغییرات زیادی را نسبتا به مدل‌های قبلی تجربه کرد و زبان جدید طراحی هیوندای در‌این مدل معرفی شد . نسل ششم سوناتا با وجود تحولات گسترده و طراحی پر زرق و برقش زودتر از مدل‌های قبل بازنشسته شد و جای خود را به نسل هفتم داد .

سوناتا جدید در سال ۲۰۱۴ تحت عنوان مدل ۲۰۱۵ معرفی شد . عرضه سوناتا جدید در‌ایران ، با شروع فروش ‌این خودرو در دنیا هم‌زمان شده است و از‌این نظر ، سوناتا جدید یکی از جدیدترین و به روزترین خودروهای بازار به شمار می‌آید که البته فعلا بیشتر به صورت شخصی وارد کشور می‌شود .


طراحی ‌این مدل نسبت به قبل تجملی‌تر و پخته‌تر شده است . طراحی قسمت جلو بی‌شباهت و به نسل جدید جنسیس سدان نیست . طراحی چراغ‌های عقب نیز بیننده را به یاد چراغ‌های کیا اپتیما قبل از فیس‌لیفت می‌اندازند . در طراحی پروژکتورهای روی سپر جلو نیز از پروژکتورهای مدل قبلی الهام گرفته شده است . در چراغ‌های جلو سوناتا از لامپ‌های LED استفاده شده است . شاسی سوناتا جدید از نو طراحی شده و طول و عرض بیشتری نسبت به قبل دارد . طراحی مجدد شاسی در‌این مدل ، ۵۱ درصد مقاومت پیچشی و ‌ایمنی بیشتر را نسبت به قبل برایش به ارمغان آورده است .‌ این در حالی است که مدل‌های قبلی سوناتا از نظر ‌ایمنی ‌ایرادی نداشتند و موفق به کسب امتیاز کافی از موسسات ‌ایمنی شده بوند .

به پیروی از طراحی جدید بدنه ، طراحی کابین نیز به کلی تغییر کرده است و نقطه مشترکی با نسل قبلی ندارد . قالب طراحی کابین ساده‌تر و قدیمی‌تر از قبل شده و فرم طراحی کابین از حالت سیالی و شیب‌دار نسل ششم فاصله گرفته و به سمت طراحی کلاسیک ذوزنقه‌ای شکل رفته است . کنسول جلو اما هم‌چنان شلوغ است و از تعداد زیادی دکمه تشکیل شده است . بخش میانی کنسول جلو به سمت راننده متمایل شده است و از‌این نظر ارگونومی‌ بهتری نسبت به قبل دارد . ارتقا کیفیت متریال کابین نسبت به قبل قابل لمس است . تریم چوبی کابین زیبا و با کیفیت است و چرم صندلی‌ها نسبت به قبل مرغوب‌تر هستند . سوناتای جدید از نظر آپشن چیزی از رقبا کم ندارد و نسبت به قیمتش راضی کننده است . نمایشگر ۸‌ اینچی لمسی در‌این مدل کیفیت مناسبی دارد، صندلی‌های جلو به صورت برقی تنظیم می‌شوند و به سیستم حافظه مجهز شده‌‌اند . هم‌چنین در مدل‌های فول آپشن ، گرمکن صندلی عقب نیز به چشم می‌خورد . سقف پاناروما نیز به زیبایی هرچه بیشتر کابین و نمای ظاهری کمک شایانی می‌کند .

سوناتا جدید با دو پیشرانه ۲ لیتری و ۲.۴ لیتری در بازارهای جهانی عرضه می‌شود . پیشرانه ۲ لیتری‌ این خودرو 2 ویرایش مختلف دارد . یک نمونه از‌ این پیشرانه قادر است ۱۴۹ اسب بخار قدرت تولید کند و دیگری ۱۶۶ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می‌دهد . مدل‌های وارد شده به کشور اما از نوع ۲.۴ لیتری با قدرت ۱85 اسب بخار هستند . برای ‌این سدان لوکس دو نوع گیرباکس شش سرعته دستی و اتوماتیک قابل سفارش است . سواری سوناتا جدید نسبت به قبل نرم‌تر است و خشکی مدل قبلی را ندارد .

با توجه به پیشینه مناسب سوناتا در‌ایران و موفقیت‌های نسل قبلی ‌این خودرو در کشور ، پیش‌بینی می‌شود سوناتا جدید با طراحی لوکس‌تر و زیباتر نسبت به قبل ، مقبولیت بالایی داخل کشور داشته باشد .



سخن آخر

سوناتا جدید با ظاهری نزدیک به برادر بزرگ ترش جنسیس ، افرادی را که بودجه شان به خرید جنسیس نمی رسد را نیز راضی می کند . کیفیت متریال کابین دوچندان شده است . ظاهر جا افتاده و شکیل تر سوناتا جدید نسبت به قبل ، باعث شده تا افراد مسن تر نیز به سوی آن جذب شوند .

 

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش