- نویسنده : مدیر
- بازدید : 2077 مشاهده
- دسته بندی : خودرو , معرفی خودرو ,

به گزارش مجله مجازی به نقل از مجله تخت گاز :
میتسوبیشی لنسر : میتسوبیشی یکی از خوشنامترین خودروسازان ژاپنی است ، که در گذشتههای نهچندان دور ، محصولات آن داخل ایران از تنوع مناسبی برخوردار بودند و محبوبیتی قابل توجه میان مردم ایران داشتند . مدتی است که نام میتسوبیشی در ایران با همت شرکت آرین موتور و با کراس اووری به نام ASX احیا شده است و حالا شاهد ورود سدان پرطرفدار میتسوبیشی ، یعنی لنسر به کشور هستیم . لنسر یکی از با سابقهترین و محبوبترین محصولات میتسوبیشی در ایران است که در دهه ۹۰ به عنوان خودرویی اسپرت و جوانپسند در ایران شناخته میشد .
آرین موتور لنسر را در دو نمونه ۱.۶ لیتری و ۱.۸ لیتری وارد کشور میکند ، که نمونه ۱.۸ لیتری تفاوتهای قابل توجهی نسبت به مدل ضعیفتر دارد . طراحی ظاهری لنسر همچون ذات و پیشینه آن خشن و جوانپسند است و به شما گوشزد میکند که با یک خودرو تازه به دوران رسیده و فاقد اصالت طرف نیستید . از مهمترین تفاوتهای ظاهری نمونه ۱.۸ لیتری با نمونه ۱.۶ لیتری میتوان به اسپویلر و سپر اسپرت جلو ، رکابهای اسپرت ، اسپویلر بزرگ عقب و گلگیرهای عضلانی تر اشاره کرد .
با قدم گذاشتن به کابین این خودرو ، تفاوتها با مدل ۱.۶ لیتری پررنگتر میشود . صندلیهای مدل ۱.۸ لیتری با چرم پوشانده شده است و داشبورد شلوغتر نسبت به مدل ۱.۶ لیتری ، خبر از فهرست امکانات کاملتر و خودرویی مجهزتر میدهد . فضای کابین برای سرنشینان ردیف جلو مناسب است و صندلیهای جلو از راحتی کافی برخوردار هستند . فضای ردیف عقب اما کمی محدود به نظر میرسد و افراد قد بلند را از نظر فضای پا و سر کمیدچار مشکل میکند .
مدل ۱.۸ لیتری از سامانه ورود و استارت بدون کلید بهره میبرد ، همچنین سیستم صوتی این مدل از نوع راکفورد ۷۱۰ واتی بوده و از ۹ بلندگو و سابووفر بهره میبرد . از دیگر تفاوتهای نمونه ۱.۸ نسبت به مدل ۱.۶، میتوان به گرمکن صندلیهای جلو ، سنسور و دوربین دید عقب ، تهویه اتوماتیک و ۷ عدد ایربگ اشاره کرد . صفحه TFT میان دایرههای کیلومتر شمار نیز اطلاعات بیشتری را در اختیار راننده قرار میدهد . فضای صندوق بار لنسر با ۳۳۴ لیتر حجم ، نسبتا محدود به نظر میرسد ، این در حالی است که در نمونه ۱.۸ لیتری با قرارگیری سابووفر در صندوق بار ، این فضا محدودتر هم شده است ! درکل ارگونومی کابین کاملا مطلوب است و کیفیت متریال به کار رفته در سطح مناسبی قرار دارد .
نمونه ۱.۸ لیتری قادر است ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید کند ، که از این نظر یک سر و گردن بالاتر از نمونه ۱.۶ قرار میگیرد . همچنین جعبه دنده این مدل از نوع ۶ سرعته CVT بوده که با وجود پدالهای بزرگ تعویض دنده در پشت فرمان ، رانندگی با این خودرو را بسیار جذاب کرده است . عملکرد گیرباکس همچون سایر خودروهای ژاپنی عالی است و هندلینگ این مدل با وجود لاستیکهای دانلوپ و سیستم ESP یک سرو گردن بالاتر از نمونه ۱.۶ است .
سواری لنسر با وجود سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و سیستم چند اتصالی در عقب بسیار نرم و آرامش بخش است و شاید بتوان لقب نرمترین سواری در میان خودروهای هم کلاس هم قیمت را برای آن در نظر گرفت . ترمزهای این مدل نیز با نمونه ۱.۶ مشترک است و از قدرت مناسبی بهره میبرد . شاید بتوان تنها ایراد فنی لنسر را ، شتاب اولیه نامناسب آن برشمرد . که راننده را از قدرت و حجم پیشرانه نا امید میکند . دیگر نقطه قوت لنسر در مصرف سوخت پایین آن است و باید دید در دراز مدت خدمات پس از فروش آن چگونه خواهد بود .