مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

سرطان و راه های پیشگیری از آن

پنجشنبه 12 فروردین 1395

امروزه درخت بدریخت سرطان در جامعه ریشه دوانیده است و در سرتاسر دنیا ، باغ هایی از این درخت ، سر به فلک کشیده اند که ما نیز در این بخش به همین منظور به ارائه ی راهکارهای برای پیشگیری از این بیماری میپردازیم و همینطور که خودتون میدونین پیشگیری بهتر از درمان است !

در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید...

امروزه درخت بدریخت سرطان در جامعه ایرانی ریشه دوانیده است و در سرتاسر ایران ، باغ هایی از این درخت ، سر به فلک کشیده اند و در ابتدا ذکر این مطلب را لازم می دانم که اغلب بیماری ها از جمله ، سرطان ها را نباید امتحان الهی دانست بلکه نسیان انسانی دانست چرا که این متولیان سلامت" target="_blank">سلامت جامعه و اکثریت عامه مردم هستند که نه تنها نسبت به فرمایشات و سیره عملی چهارده معصوم (ع) دچار بیماری نسیان و فراموشی دشه اند بلکه نسبت به بخش های از قرآن مجید هم ( مثلا ، آیه 119 سوره نسا : کسانی که دست در طبیعت خدا می برند، یاران شیطانند ) مبتلا به بیماری گشته اند و در مورد دستکاری نعمت های الهی ، بی تفاوت شده اند .

به عنوان مثال حجامتی را منع می کنند که مجرب ترین پزشکان یهودی و غربی مخفیانه برای بیماران خود انجام می دهند . حجامت عامی را منع می کنند که سموم و فلزات سمی موجود در خون آن ، بیست و سه برابر سموم موجود در خون سرخرگ است . در ادامه علل شیوع سرطان شرح داده می شود تا صحت گفته های فوق معلوم تر گردد .

1 - مصرف نمک تصفیه شده یددار

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا رسول خدا (ص) و سایر معصومین (ع) که علم لدنی داشتند ، در مورد نمک چنین فرمودند : پیامبر اکرم : غذا خوردن را با نمک شروع کن و با نمک تمام کن . چرا که هر کس این کار را بکند ، خداوند بسیاری از بلاها و مریضی ها را از او دفع می کند که کمترین آنها جذام است .

اما باقر (ع) : نمک شفای هفتاد بیماری است و اگر مردم خواص نمک را می دانستند برای درمان مریضی ها فقط از آن استفاده می کردند .

امام صادق (ع) : هر کسی بر نخستین لقمه از غذای خود ، نمک بپاشد کک و مک صورت او از میان می رود .

پرواضح است که منظور حضرات معصومین (ع) از نمک ، نمک دریا یا نمک معدن بوده است و نه نمکی که مواد معدنی آن در فرایند به اصطلاح تصفیه ، جدا شده باشد و چند ماده شیمیایی از جمله نوعی سفیدکننده به آن اضافه گردد . لازم است بدانید که نمک دریا یا معدن سرشار از املاح مختلف همچون منگنز ، منیزیم ، روی ، برم ، پتاسیم ، مس ، سدیم و غیره می باشد . علاوه بر این ، به اندازه کافی حاوی ید طبیعی می باشد .

همچنین باید دانست که میزان طبیعی پتاسیم در بدن گیاهان ، جانوران و انسان ها باید پنج برابر میزان سدیم باشد . ولی این نسبت با مصرف نمک تصفیه شده که فاقد پتاسیم است ، برعکس می شود . لذا فرد مستعد ابتلا به فشار خون ، بیماری های قلبی و سرطان می شود . در ضمن علت سرطان زا بودن نمک تصفیه شده را علاوه بر حذف شدن مواد معدنی نمک دریا یا معدن طی فرایند تصفیه ، می توان به اضافه کردن چند نوع ماده شیمیایی که بدن قادر به دفع مقادیر اضافی آن نیست ، نسبت داد .

2 - استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی و سموم آفت کش

این مورد خصوصا در کشت و پرورش گوجه فرهنگی و خیار صدق می کند . به اعتراف خود کشاورزان ، سموم آفت کش که برای گوجه فرنگی بکار می رود ، موجب از بین رفتن تمامی مارها ، عقرب ها و سایر جانوران مزرعه می شود و بدون شک قدری از آن سموم جذب گیاه شده و در نهایت وارد بدن مصرف کننده می شوند . لذا توصیه می گردد که بجای گوجه فرنگی و رب آن ، از رب انار ، رب نارنج ، آلوبخارا و فلفل قرمز در خورش ها استفاده شود .

3 - امواج روزافزون الکترومغناطیسی

امواج رادیویی ، تلویزیونی ، جاسوسی ، موبایلی ، اینترنتی و غیره ، همه و همه همچون غل های زنجیر بر دستان و پاهای انسان امروزی می مانند که رهایی از آنها اگر نگوییم غیرممکن ولی بسیار دشوار می باشد . اما خوشبختانه خداوند گیاهی خلق کرده که قادر است امواج الکترومغناطیسی را به خود جذب کند . نامش چیست ؟ انواع کاکتوس ها خصوصا کاکتوس برگ پهن !

لذا توصیه می گردد که چند کاکتوس برگ پهن در محل زندگی کاشته و نگه داشته شود . در ضمن باید دانست که میوه کاکتوس برگ پهن ، که گلابی وحشی یا خاردار نامیده می شود ، سرشار از آنتی اکسیدان است و با خوردن آن ، علاوه بر تنظیم قند و فشار خون ، سرطان را از خود دور کرده ایم .

4 - غذاهای کارخانه ای

حتی محصولاتی که روی آنها عبارت صددرصد طبیعی درج شده است ، حاوی کمی نگهدارنده شیمیایی هستند . در اینجا لازم می دانم که به عنوان نمونه در مورد یکی از محصولات کارخانه ای ، یعنی مرغ و تخم مرغ ، که بسیار پرمصرف است ، توضیحاتی بدهم . حتی اگر فرض کنیم که در مرغداری ها از هیچ نوع آنتی بیوتیکی ، استفاده نشود ، باید تصریح کرد که به علت آن که مرغ ها در مرغداری ها ، شبشان مانند روز روشن است ، از داشتن خواب واقعی محروم گشته اند و در نتیجه ، سموم ، مواد زائد و اسید لاکتیک تولید شده در بدن آنها که در خواب شب باید دفع شوند ، دفع نمی گردند . در نتیجه با خوردن چنین تخم مرغ و مرغ هایی ، این مواد مضر وارد بدن مصرف کننده می شوند . به همین خاطر است که پس از مصرف این محصولات کارخانه ای ، فرد احساس خواب آلودگی ، خستگی و ضعف می کند .

5 - پلاستیک ها

هرچه بتوانیم از ظروف پلاستیکی کمتر استفاده کنیم ، از ابتلا به سرطان فاصله بیشتری گرفته ایم . توجه شود که از ظروف پلاستیکی برای نگهداری مایعات و غذاهای گرم استفاده نشود و همچنین از نگهداری بطری های پلاستیکی حاوی مایعات در فریزر جدا خودداری شود .

مطلب دیگر که بسیار حائز اهمیت است ، در معرض نور خورشید قرار گرفتن بطری های حاوی نوشابه و آب معدنی در هنگام حمل و نقل آنها می باشد . چرا که نور خورشید سبب وارد شدن موادی سرطان زا از بطری پلاستیکی به نوشابه و آب معدنی می شود .

6 - بکار رفتن الیاف مصنوعی و پلاستیکی در ساخت لباس های زیر

بد نیست بدانید که هم اکنون در کشور آلمان ، فروش لباس های زیر که از جنس پلاستیک باشند ، کاملا ممنوع می باشد . لباس های زیر باید از جنس نخ ، کتان یا سایر الیاف طبیعی باشند .

7 - ظروف حاوی آلومینیوم

متاسفانه در ظروف استیل ، روحی و تفلون که به طور گسترده ای در سراسر کشور استفاده می شوند ، فلز آلومینیوم بکار رفته است و با طبخ و نگهداری غذا در آنها ، هر بار مقداری از این فلز سرطان زا ، وارد غذا می شود . لذا برای حل این مسئله ، حدیث گهرباری از رسول اکرم (ص) یادآور می شوم : ( خداوند به زندگی کسانی که اکثر ظروف غذای آنان ، سفالین است برکت می دهد ) .

بنابراین توصیه اکید می شود که ظروف سفالی جایگزین ظروف استیل ، روحی و تفلون شوند . البته ظروف برنجی ، شیشه ای ، چدنی بدون روکش و چینی مورد تایید می باشند و همچنین در هفته ، تا دو مرتبه می توان از ظروف مسی استفاده کرد .

8 - لامپ های کم مصرف بسیار پرمصرف

این دسته از لامپ ها از دو جهت خطرناک هستند : اول اینکه ، چون اشعه ماورابنفش از خود ساطع می کنند ، باعث بروز اختلالات پوستی ، افزایش فشار خون ، کاهش دقت در کار و افسردگی و اضطراب در انسان می شوند . دوم اینکه در این لامپ ها جیوه به کار رفته است که با شکستن یا ترک خوردن ، فضای اطراف را از این فلز سرطان زا آلوده می کنند .

9 - نوره کشیدن

در روایات اهل بیت (ع) تاکید فراوانی به نوره کشیدن ، حداقل هر چهل روز یک بار شده است و آن نوره ای که مد نظر بزرگواران بوده ، حاوی آرسنیک طبیعی می باشد که متاسفانه این آرسنیک در کارخانجات مربوطه از نوره خالص جدا شده و به شرکت های داروساز غربی فروخته می شود . غربی ها از این آرسنیک طبیعی ، داروی گران قیمتی برای سرطانی ها می سازند .

10 - نقش گیاهان در جلوگیری و درمان سرطان ها

1 - مصرف برگ و تخم گیاه تاج خروس چه به صورت دمنوش و چه به صورت اضافه کردن به خورش ها ، تاثیر بسزایی در جلوگیری از سرطان دارد .

2 - مصرف هفتگی تمشک ، شاه توت ، زغال اخته ، سیب معطر ، گیلاس ، آلبالو و پودر لیموی سبز ، مورد تاکید می باشد .

3 - از دمکرده میخک خصوصا قبل یا بعد از در معرض اشعه ایکس قرار گرفتن ، میل گردد . ( در حالت عادی ، بیش از یک مرتبه در هفته مصرف نشود . )
 
4 - دمکرده گل همیشه بهار ضد سرطان خون و سرطان روده بزرگ می باشد .

5 - خوردن خرما با پوست و همچنین خارک ، اثر اثبات شده ای در کاهش ریسک ابتلا به سرطان دارد .

6 - مصرف یک روز در میان سیر خام و پیاز خام ، از شکل گیری تومورهای مغزی جلوگیری و حتی آن تومورها را به مرور کوچک و کوچکتر می کند .

7 - گنجاندن سبزیجات رنگارنگ خصوصا خانواده کلم ( گل کلم ، کلم بروکلی و کلم بنفش و ... ) در سبد مصرفی خانوار تاثیر بسزایی در پیشگیری از سرطان ها دارد .

سخن پایانی : در اینجا لازم می دانم که مطلب دیگری که بسیار مورد تاکید ائمه اطهار (ع) است ، بیان نمایم و آن چیزی نیست جز نوشیدن آب جوشیده شده ولرم . از این رو توصیه می شود که حداقل یک صبح در هفته به صورت ناشتا ( با شکم خالی ) ، یک تا چهار لیوان آب جوشیده ولرم میل شود و سپس به مدت چهل و پنج دقیقه ورزش کرد ( راه رفتن ، دویدن یا دوچرخه سواری ) . در این مدت چیز دیگری را نباید خورد . طبق جدیدترین یافته های محققین ژاپنی ، با این کار سموم بدن ، بهتر و سریع تر دفع می شوند و به این ترتیب ، ریسک ابتلا به سرطان کاهش می یابد .

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش