مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

معرفی مزدا 6 مدل 2016

شنبه 29 فروردین 1394

معرفی مزدا 6 مدل 2016

برای قرار گرفتن در لیست 10 خودروی برتر یا بهترین خودروهای سدان به انتخاب طراحان ، به بیش از یک طراحی و چهرهٔ زیبا نیاز است . اما داشتن طراحی زیبا ضرری ندارد . نسل فعلی مزدا 6 موجود در بازار مدل 2014 است که طراحی خوب Kodo در کنار دینامیک و هندلینگ اسپورت ، ارزش خرید خوب و موتور قوی و پربازده 2.5 لیتری 4 سیلندر اسکای اکتیو - جی ، نظر هرکسی را جلب می‌کند .

در سال 2016 این خودرو با آپدیتی خفیف ارائه می‌شود که شما تغییر خاصی در طراحی بیرونی و طراحی مکانیکی آن نمی‌بینید ، ما همچنان منتظر رونمایی از خودروی مخصوص آمریکای این کمپانی هستیم تا ببینیم آیا این خودرو با موتوری دیزل یا سیستم انتقال قدرت AWD ارائه می‌شود یا نه . پس مدل 2016 چه برتری نسبت به مدل پیشین دارد ؟ پاسخ این سؤال طراحی داخلی و کابین خودروست. جایی که داشبورد جدید ، کنسول مرکزی و تمام جزئیات داخلی تغییر کرده تا جایی که تنها صندلی‌های خوب  این خودرو از نسل پیشین باقی مانده است . زمینه طراحی جدیدی برای مزدا 6 در نظر گرفته شده که این طراحی برای طرفداران مزدا 3 آشناست و به نظر ما بهترین طراحی داخلی در خودروهای زیر 30 هزار دلار است .

 

لوکس‌تر از قبل


طراحی داخلی سری پیشین ، طراحی ساده ای بود و البته به هیچ عنوان طراحی بدی نداشت ولی می‌توانست بهتر باشد . اما حالا صفحه نمایش لمسی 7 اینچی که به صورت تبلت بر روی خودرو نصب شده همراه با پنل کنار داشبورد و کنسول باریک پایین وجههٔ آزاد و جذابی به خودرو داده است . خودرویی که آن را بررسی کردیم مدل گرند تورینگ بود و در طراحی داخلی واقعاً سخاوتمندانه از پوست چرم استفاده شده بود ( مدل گرند تورینگ این خودرو فقط در حالت اتوماتیک تولید خواهد شد و نبود گیربکس دستی در مدل‌های اسپرت و تورینگ هزینه سنگینی خواهد داشت ) . این خودرو همچنین از پکیج تکنولوژی GT بهره خواهد برد که کروز کنترل تطبیقی ، هشدار برخورد از جلو ، هشدار خروج از لاین ، جلوپنجرهٔ مشبک اکتیو ، سیستم احیاکننده ترمز i - ELOOP و چند ویژگی دیگر را همراه خواهد داشت که هزینه ای 2,180 دلاری دارد .

قیمت فروش کارخانه‌ای این خودرو در مقایسه با مدل مشابه سال گذشته 300 دلار افزایش داشته اما آنچه که از پشت فرمان می‌بینید و لمس می‌کنید ویژگی‌هایی در حد خودروهایی تا 30 درصد گران‌تر است . با پنل مناسب ، کنترل وزن خوب و مواد با کیفیت به‌کار برده شده ، این خودرو بیشتر به آکورا یا لکسوس شباهت دارد تا هوندا یا تویوتا .

نمای داخلی مزدا 6 مدل 2016 که با طراحی زیبا فضایی دلنشین را به سرنشینان هدیه میدهد

اما یک مشکل…

کسی می‌داند ساعت چند است؟
زمانی که برای بار اول پشت فرمان مزدا 6 نشستیم تا آخر هفته خود را با آن بگذرانیم ساعت خودرو 9:52 صبح را نشان می‌داد در صورتی که ساعت 4:44 بعدازظهر بود ، بنابراین آن را تنظیم کردیم و بعد از یک ساعت رانندگی متوجه شدیم که همچنان ساعت 4:44 بعدازظهر را نشان می‌دهد . بعد از یک ساعت ماشین را مجدداً استارت کردیم ساعت دوباره 9:52 صبح را نشان می‌داد . با استفاده از کتابچه راهنما ( کتابچه راهنمای خودرو و کتابچه راهنمای سیستم ناوبری ) منطقه زمانی را دو بار چک کردیم و مطمئن شدیم که همگام‌سازی با GPS فعال است و مصرف بهینه در طول روز در حالت اتوماتیک قرار دارد . ساعت را دوباره تنظیم کردیم ولی به نظر نمی‌رسید که مشکل حل شده باشد در هر بار ری‌استارت خودرو ساعت 9:52 نشان داده می‌شد . به نظر نمی‌رسید که این ایراد ، محاسبات سیستم مسیریابی را دچار مشکل کند و این ساعت فقط ورژن کامپیوتری ساعت قدیمی روی داشبورد بود .



عملکرد یکسان دو مدل آخر


در تست خودرو ، ما چیز عجیبی مشاهده نکردیم و عملکرد خودرو با آخرین خودرویی که بررسی کردیم قابل مقایسه بود . این خودرو با همان زمان 7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و 400 متر نخست را با سرعت 147 کیلومتر بر ساعت و در 15.5 ثانیه طی می‌کند که برای نسل پیشین آن 144 کیلومتر بر ساعت و 15.6 ثانیه بود ، در تست ترمز نیز این خودرو طی 53.3 متر سرعت خود را از 112 کیلومتر بر ساعت به صفر رساند که 30 سانتی‌متر بیشتر از خودروی سال 2014 بود . مقاومت در برابر شتاب جانبی این خودرو 0.84 G بود که برای نسل پیشین 0.86 G به‌دست آمده بود که دلیل این اختلاف می‌تواند ناشی از مسافت بیشتر حرکت یا دمای هوای بیشتر روز تست باشد . خودرو مستحکم بود و مهم‌تر از همه احساس خوبی منتقل می‌کرد و عکس‌العمل خوبی از خود نشان می‌داد .

 مدل 2016 کمی سنگین‌تر از مدل قبلی است که شاید به خاطر نبودن پکیج تکنولوژی در نسل قبلی باشد . آرزو می‌کردیم که 31 کیلوگرم وزن اضافی این خودرو صرف عایق صدا شدن کابین زیبای این خودرو می‌شد . در مقایسه با خودروهای هم قیمت ، صدای ورودی به کابین مزدا 6 آزاردهنده است و برای راحت شدن از سر و صدای جاده و صدای موتور باید صدای ضبط خودرو را زیاد کرد !
اندازه‌گیری صدای ورودی به کابین نیز نظریه بالا را تأیید می‌کند و با سرعت 112 کیلومتر بر ساعت در حالت کروز صدای 69 دسی بلی شنیده می‌شود که برابر با مدل 2014 آن است که مقداری از رقیبانش بیشتر است . این صدا در دور آرام 41 دسی‌بل و در دور موتور بالا 83 دسی‌بل است که بیش‌تر از هر رقیب مستقیم آن یا حتی بیشتر از مزدا 3 کوچک و ارزان است . این صدا در مدل 2014 تا این حد زیاد نبود و ما توضیح بیشتری در این مورد نداریم .
با اطمینان می‌توان گفت شما درون خودرو صدای تیک‌تاک ساعت را نمی‌شنوید .

تظرات ارسال شده

  • سلام .چطور میشه دفترچه راهنمای استفاده از مزدا6 مدل 2016 را تهیه کرد.

    پاسخ : سلام .. یک جستوجوی کوتاه در گوگل داشته باشین به راحتی در دسترسه

  • سلام.

    با تشکر از زحمات شما بزرگواران به اطلاع میرسانم تصویر نمای داخلی که روی سایت قرار دادین مربوط به مزدا3 می باشد

    پاسخ : سلام حسین آقا

    از نظر سازندتون خیلی خیلی سپاسگذاریم و نهایت تشکر را داریم

    به لطف و راهنمایی شما تصویر نمای داخلی اصلاح شد

کد امنیتی رفرش