مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

شعبده بازی یکی از هیجان انگیز ترین سرگرمی ها به شمار میرود که در آن فردی به نام شعبده باز با انجام کارهای خارق العاده شبیه معجزه و دور از ذهن تماشاچیان و طرفداران خود را به وجد می آورد و سرگرم میکند .

حال ما در این مقاله قصد داریم سه تن از معروفترین شعبده بازان را به نام های : کریس انجل ؛ دیوید بلین ؛ دیوید کاپرفیلد معرفی کنیم.

پس در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید...

1 - کریس انجل 

در سال ۱۹۶۷ در آمریکا بدنیا آمد . او به مراه مادر یونانی ، پدر و دو برادرش Costa و JD و دوگربه خانگیش در نیویورک بزرگ شد . او در نوجوانی به یادگیری و نواختن سازهای موسیقی مثل فلوت و آکودیون پرداخت . یکی از بزرگترین مشکلات کریس در زندگی از دست دادن پدرش بدلیل سرطان بود . وقتی در سن ۶ سالگی عمه او یک شعبده بازی با ورق برای او انجام داد مسیر زندگی کریس تغییر کرد و از همان دوران به انجام کارهای عجیب و غریب و شعبده بازی هایی که بیشتر جنبه واقعیت داشته باشند پرداخت . دو نفر از بزرگترین شعبده بازانی که او را تحت تاثیر قرار دادند و کریس از کارهای آنها الهام میگیرد Harry Houdini و Aldo Richiardi هستند . او از همان دوران نوجوانی در مهمانی ها و جشن ها شروع به انجام شعبده بازی های فراگرفته و ابتکاری خود میزد . در همین زمان شعبده بازی بنام James Randi که از خوانندگان گروه AngelDust بود ورق های بازی را بنام Angel منتشر کرد و آهنگ MindFreak را برای برنامه های نمایشی کریس آماده کرد . کریس با پشتکار و تلاش های روز افزون به اوج قدرت و شهرت رسید تا آنجا که در سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۴ برنده جایزه IMS Magicians International Magicians Society که از سال ۱۹۶۸ تا بحال مجموعا ۳۷۰۰۰ عضو در سرار دنیا دارد و در سال ۲۰۰۵ برنده جایزه بزرگترین شعبده باز آمریکا شد و برنامه ای در یکی از کانال های ماهواره بنام A&E هرهفته کارهای جدیدش را پخش میکند . او در این کانال شروع به آموزش کارهای ساده شعبده بازی به بینندگان کرد و در مصاحبه ای با Penn Jillette اظهار کرد که باور نمیکند که انسانی با قدرت ماوراءطبیعه وجود داشته باشد . 

تصویر کریس انجل شعبده باز

نمونه کارهای کریس میشود به کلیپ راه رفتن روی آب و جدا کردن یک خانم در پارک اشاره کرد که امروزه در تلفن همراه اکثر مردم پیدا میشود .

2 - دیوید بلین 

دیوید بلین چیره دست در انجام شعبده بازی و شیرین کاری و کارهای خارق العاده : او با اجرای نمایش جادوی خیابانی نام خود را بر سر زبان ها انداخت . او شعبده بازی را از زمان بچگی شروع به یاد گرفتن کرد . پدرش اسپانیایی و مادرش روس الاصل است .

از کارهای خارق العاده او میتوان به :

- زنده ماندن پس از 7 روز زیر خاک دفن شدن 

- بسر بردن 62 ساعت در قفس یخی 

- زنده ماندن در زیر آب در یک حباب شیشه ای برای 7 روز

- و . . . اشاره کرد .

تصویر دیوید بلین شعبده باز 

دیوید بلین د ر 4 اوریل 1973 در نیویورک متولد شد . در سن 4 سالگی او کارهای یک شعبده باز را در یک راهروی زیر زمینی دید و تصمیم گرفت اول کارت های شعبده بازی را خریداری کند مادر بزرگ دیوید یک کلی بود و مقداری کارت های فال ورق به او داد . او ساعت های زیادی را درباره کتاب های شعبده بازی صرف میکرد . در سن 5 سالگی او آنچه که رویایش بود را یاد گرفت . مادرش او را در همه جا تشویق میکرد.

در 10 سالگی مادرش با یک بانکدار ازدواج کرد . در 16 سالگی دیوید برای دکترش پرواز کرد . زمانی که مادرش را از دست داد یک شعبده باز خیابانی شد و در مهمانی های غنی شرکت میکرد . بخاطر استعداد و توانایی که در شعبده بازی داشت با ای بی سی تماس گرفت و آنها بعد از دیدن فیلم شعبده بازی دیوید از آن درخواست مصاحبه کردند . شعبده بازی خیابانی مخصوص دیوید بلین بود و روش جدیدی را در آن عصر آورد و آن فقط در خیابان و مردم واقعی شعبده بازی انجام میداد .

دیوید در 24 سالگی مشهور شد . او یک دوستی کوتاه با لیوناردو دی کاپریو داشت . دیوید بلین یک شاهکار بعد از هویدینی است . یکی از کارهای دیوید دفن شدن زنده هفت روز در زیر زمین است . دیوید برای ادامه زندگیش به شعبده بازی ادامه خواهد داد .

3 - دیوید کاپرفیلد 

کارهای او :

- ناپدید کردن هواپیما و قطار

- عبور از دیوار چین !

- ناپدید کردن 12 نفر در سالن و جلوی دید صد ها نفر

- به دونیمه کردن بدن خود

- ناپدید کردن مجسمه بزرگ آزادی در آمریکا !

- پرواز در آسمان !

- معلق ساختن افراد در آسمان !

- گریز از گاوصندوقی در ساختمانی در حال انفجار و آن هم با دست و پایی بسته و به زنجیر کشیده شده

- گریز از افتادن بر روی خنجر هایی آتشین

- و ده ها مورد هنر نمایی بسیار بسیار دیدنی و جالب که هیچگاه در عمر خود شاهد آن نبوده اید !

تصویر دیوید کاپرفیلد شعبده باز 

دیوید کاپرفیلد در تاریخ 16 سپتامبر 1956 در شهر متاچن واقع در نیوجرسی در آمریکا از پدر و مادر یهودی ‏اهل روسیه متولد گردید .‏ او در کودکی از پدر بزرگش شعبده بازی با کارت را آموخت و در سن 12 سالگی رسما بعنوان جوانترین شعبده ‏باز در تاریخ آمریکا شروع بکار نموده و در 16 سالگی هم آموزش شعبده بازی را در دانشگاه نیویورک تدریس ‏می نمود . دیوید کاپرفیلد شعبده بازی های قدیمی را به سبک مدرن و جدید و جالبی عرضه کرد و دنیا به این نمایش ها با دید ‏بهتر و ‏هیجان انگیزتری برخورد کردند . او انقلابی بزرگی در دنیای شو و نمایش بوجود آورد .

از مهمترین و چشمگیرترین برنامه های او ، غیب کردن مجسمه آزادی و عبور از میان دیوار چین و پرواز در ‏هوا بوده و همچنین تعدادی از تماشاچیان را در جایشان غیب نموده و در جائی دیگر که آنها تصورش را نمی کردند ‏ظاهر نموده است . ولی وی شخصا روشی بنام کار درمانی را که در بیش از 1100 بیمارستان در بیش از ‏‏30 کشور در مورد معلولین انجام داده است و توانسته اعتماد به نفس آنها بالا ببرد ، بیشتر احساس رضایت دارد .

دیوید کاپرفیلد جوائز بیشماری دریافت نموده است و همچنین لقب شوالیه از دولت فرانسه و دکترای افتخاری از ‏دانشگاه فوردهام کسب کرده است .‏ همچنین در موزه مادام توسو در لندن که مجسمه مومی اشخاص مشهور را قرار میدهند ، مجسمه مومی وی هم ‏اضافه گردیده است و در 4 کشور هم تصویرش را بعنوان یادبود بر روی تمبر چاپ کرده اند .‏

در آمد او فقط در سال 2003 بالغ بر 57 میلیون دلار بوده و از نظر درآمد در دنیا نفر دهم می باشد .‏ او در بیش از 40 کشور و با تعداد بیش از 3 بیلیون تماشاچی برنامه داشته است .

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش