- نویسنده : مدیر
- بازدید : 5646 مشاهده
- دسته بندی : اطلاعات عمومی , ترین ها ,

تا حالا شده واستون سوال پیش بیاد که سریعترین موجود روی زمین چیه !!؟ شاید فکر کنین بوگاتیه !!!
نههه از بوگاتی سریعترم هست ؛ به طوری که سرعتش پنج برابر بوگاتیه !!!
این موجود چیزی نیست جز بلادهاوند که سرعت سرسام آوری داره و برای آشنایی بیشتر با این وسیله تندرو در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید...
خلبان نیروی هوایی که میخواهد با هدایت سریعترین خودروی جهان ، نام خود را در کتاب رکوردهای جهان ثبت کند ، پروژه بلادهاوند را معرفی میکند . شاید اسمم را شنیده باشید ! اندی گرین ، خلبان هواپیماهای جت شکاری که می خواهد پشت فرمان اتومبیلی بنشیند که قرار است به سرعت ۱۰۰۰ مایل بر ساعت (۱۶۰۹ کیلومتر بر ساعت ) برسد . این اتومبیل که بلادهاوند نام دارد ، از یک موتور جت یوروفایتر تایفون بهره می برد و به زودی به رکورد سرعت روی زمین حمله خواهد کرد . من خاطرات روزانه خود را از تجربه همکاری با تیم اجرایی این پروژه و تلاش های آنها برای جلب توجه عامه مردم به علم و فناوری ، در وبسایت بی بی سی منتشر می کنم . این دومی کار بزرگی است که به تلاش هایش می ارزد . اگر ما می خواهیم در آینده نزدیک در دنیایی با فناوری بالا و کربن پایین زندگی کنیم ، باید کسی آن را برای ما بسازد و برای رسیدن به این نقطه ، این فکر الان باید به آن یک نفر الهام شود . هر ماه ما در یک جلسه گروهی دور هم جمع می شویم تا در مورد این صحبت کنیم که بخش های مختلف پروژه چگونه پیش می روند : حامیان مالی ، مهندسی ، روابط عمومی ، آموزش و غیره .
یکی از کمک های من در این جلسات این بوده که بیابان های مناسب را برای راندن نهایی بلادهاوند پیدا کنم و به تیم معرفی کنم . با توجه به آزمایش های اخیر ، ما فهمیدیم که سطح مناسب برای این کار در افریقای جنوبی زیاد یافت می شود ، ولی در ایالات متحده شانس زیادی وجود ندارد . من همچنین شروع کرده ام که به جزئیات دقیق تری بپردازم ، مانند این که کجا باید کامیون ها را پارک کنیم ، گروه باید در کجا زندگی کند ، و مواردی از این دست . ما اکنون هر روز به هدف خود نزدیک تر می شویم ، و هیجان زده نشدن هر روز سخت تر می شود . در بیشتر بخش ها کار مهندسی به خوبی پیش می رود ، که با کمک های چشمگیر حامیان ما ممکن شده که تعداد آنها تاکنون به ۱۴۰ رسیده است . اتومبیل ما در طرح فعلی خود از چرخ های نامتقارن استفاده می کند . اما اکنون در حال بازبینی طراحی چرخ ها هستیم ، و قصد تغییر طراحی آنها را به یک طرح متقارن داریم . به احتمال زیاد چرخ متقارن پیشنهادی محکم تر ، سبک تر و ارزان تر از طرح فعلی خواهد بود ، بخصوص وقتی که شتاب g بر لبه های چرخ اعمال شود ، عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت .
در ماه جاری ، ما همچنین به توافق رسیدیم که تا حدی بار روی چرخ ها را پایین تر بیاوریم ؛ به طور خلاصه : هیچ گاه نباید از بار استاتیک روی هر چرخ کمتر شود و هیچ گاه هم نباید از نسبت ۲:۱ توزیع بار بین چرخ های جلو و عقب بیشتر شود . این نتیجه ۱۸ ماه مدل سازی ریاضی و تحقیق بود و در نتیجه ، گام بسیار مهمی برای ما محسوب می شود . این بارگذاری ها بر پایداری خودرو تاثیر می گذارد و در نتیجه ، من اکنون از این که چگونه این اتومبیل هدایت می شود ، تصوری دارم و می توانم با جزئیات بیشتری به این فکر کنم که چگونه باید با آن رانندگی کنم . مشکل اصلی ما کماکان آیرودینامیک مورد نیاز برای رسیدن به این پایین آوردن بار است . دکتر بن ایوانز از اعضای پروژه بلادهاوند و تیم همکارانش در حال تولید حجم عظیمی از اطلاعات هستند ، و خیلی از احتمالات مختلف را در نظر می گیرند . ما نیاز داریم که مطمئن شویم به بهترین ترکیب ممکن از چرخ ، تعلیق و بدنه دست یافته ایم . ما حتی کارهایی از قبیل جابجا کردن جای جت و راکت را هم انجام دادیم . در ابتدا عجیب به نظر می رسید ولی بعد مشخص شد که چه دستاوردهایی دارد .
سوال فعلی این است : آیا اگر راکت تا این حد به زمین نزدیک باشد ، می تواند سطح زمین را هم بشکافد یا نه ؟ ما هنوز در حال تحقیق روی این یکی هستیم : من نمی خواهم در مسیر برگشتم در داخل یک کانال حرکت کنم . در مورد رانندگی اتومبیل ها ، من شانس این را داشتم که به تازگی در جام الیز تروپی رانندگی کنم . البته معنی اش این نیست که در دراز مدت دوست دارم راننده اتومبیل های مسابقه شوم ؛ آنها به اندازه کافی برای من سریع نیستند ! ولی این کار باعث می شود که شهرت و محبوبیت بیابم و از این طریق هم بتوانم کمی حمایت مالی بیشتر برای پروژه جلب کنم و هم این که مهارت های خود را در رانندگی اتومبیل افزایش دهم . خلبان یک جنگنده بودن ، زمینه مناسبی را برای آمادگی برای شکستن رکورد روی زمین به من می دهد ، ولی این که یک خلبان هواپیمای جنگنده و راننده اتومبیل های مسابقه هم باشم ، خیلی بهتر است . مانند همیشه کمبود پول حس می شود . به علاوه ، اگر شما می خواهید که یک پروژه با فناوری بالا را درست در زمان رکود اقتصادی انجام دهید ، مشکل بیشتر می شود . ما به رغم رکود اقتصادی هنوز جلو می رویم و چند گزینه مناسب برای حمایت مالی نیز در برابر ما قرار دارد ، پس اوضاع خیلی بد نیست . عکس العمل های عمومی به بلادهاوند همچنان خیره کننده است . ما به تازگی اتومبیل نمایشی خود را جهت رونمایی به فستیوال سرعت گودوود برده ایم . دیدن انبوه افرادی که به غرفه ما می آمدند و از مشاهده آن بهت زده می شدند خیلی جالب بود . در نتیجه ، ما اکنون ۲۳۰ عضو جدید داریم که در کلوب هواداران ما ثبت نام کرده اند و نمی توانند در برابر فرصت دیدن نمونه اصلی در حین ساخته شدن و آزمایش در انگلستان مقاومت کنند . سوالی که بیشتر از همه پرسیده می شود ، این است که ؛ نمونه اصلی را کی می سازید ؟ ما به زودی جواب این سوال را هم خواهیم یافت ، چرا که هم اکنون ۴ شهر برای میزبانی از ما اعلام آمادگی کرده اند و پیشنهادهای دیگری نیز از شهرهای دیگر در راه است ، به زودی خواهیم دانست . این لحظات خیلی هیجان انگیزند . اولین آزمایش راکت در ابعاد واقعی در هفته گذشته انجام شد . هنگامی که آنها راکت هیبریدی را آزمایش کنند ، من هم به صحرای موجاوه خواهم رفت تا آن را ببینم . در حال حاضر رکورد سرعت روی زمین به Trhrust SSC تعلق دارد که در ۱۵ اکتبر ۱۹۹۷ / اواخر مهر ۱۳۷۶ توانست به سرعت ۱۲۲۸ کیلومتر در ساعت دست یابد . در عرض دو سال آینده ما این صفحه از کتاب رکوردها را تغییر خواهیم داد و این بلادهاوند خواهد بود که رکورد را در اختیار خواهد گرفت .