مجله مجازی تیونر

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

عضویت در کانال عشق ماشین

عضویت در کانال عشق ماشین !

فروشگاه تیونرشاپ

 

فواید مصرف سیب و خواص معجزه آسای آن

سیب ، یکی از سلامت" target="_blank">سلامت بخشترین خوراکیهای اطراف ما محسوب میشود . از زمانهای گذشته مردم جهان علاقه ی فراوانی به میوه ها داشتند . طبق نظر مورخان ، منشاء اصلی سیب مناطق سردسیر شمال اروپا بوده و از آنجا این میوه ی با ارزش و مفید به نقاط دیگر جهان منتقل شده است .  سیب یکی از میوه هایی است که قبل از دیگر میوه ها شناخته شد . تمدن انسان از دیر باز با سیب پیوند خورده است . سیب نشانه ی عشق و باروری ، دوستی ، زیبایی ، خوشبختی ، تندرستی ، دانایی ، خوشی ، نیرومندی و ... میباشد .

سیب دارای انواع بسیار متفاوتی است .  افرادی که به طور منظم سیب میخورند ، میزان تندرستی خود را افزایش میدهند و علاوه بر آن از بروز بیماریهای متعددی که به دلیل کمبود عناصر حیاتی پیش میآید جلوگیری مینمایند .  همه ی سیب ها مانند هم نیستند . اندازه ، رنگ ، بو و مزه ی متفاوت در گونه های مختلف ، تعیین کننده ی نوع مصرف آنها است . مواد مغذی موجود در یک سیب به اندازه ی آن بستگی دارد ، نه نوع آن .

انواع سیب پس از مرکبات ( پرتقال ، نارنگی ، لیموشیرین ، لیموترش  و گریپ فروت ) و موز ، عمده ترین میوهی پرورشی در سطح دنیا است .  سیب سرشار از ویتامینها ، تانن ، مواد معدنی و فیبر ( سلولز گیاهی ) میباشد .

ترکیبات شیمیایی موجود در میوه ی سیب بر حسب نژادهای گوناگون آن متفاوت است .  از جمله فواید سیب میتوان به موارد زیر اشاره نمود .  

سیب در حفظ طراوت و شادابی پوست موثر است  با استفاده از سیب میتوان ناراحتی های شایعی مانند خشکی پوست ، ترک خوردگی پوست ، رنگ پریدگی و بسیاری از   بیماریهای پوستی  طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه های آنها را کاهش داد .  لازم به ذکر است که این قابلیت سیب به دلیل وجود ریبوفلاوین ( ویتامین B2 ) ، ویتامین C  و A  ، مواد معدنی مانند آهن ، منیزیم ، کلسیم  و پتاسیم میباشد .  

فشارخون را منظم میکند  خوردن سیب و حتی بو کردن سیب ، باعث   کاهش فشار خون  میشود . بررسی انجام شده توسط دانشگاه ییل (  YALE) نشان داد که تنها یک بار بو کشیدن سیب ، فشارخون بیماران را پایین میآورد . برای دندانها و لثه ها مفید است  اسیدهای موجود در سیب ، هنگام جویدن   باکتریهای دهان  را از بین برده و دندانها و لثه ها را تمیز میکنند . جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم .

مطالعات نشان میدهند که سیب قادر است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندانها و لثه ها را پاک کرده و فساد دندان و بیماریهای لثه را از شما دور سازد . حتی کسانی که در گذشته از بیماریهای لثه رنج برده اند ، خواهند توانست از فواید ناشی از غنی بودن سیب از ویتامین C بهره مند شوند . 

مواد مغذی موجود در سیب باعث تقویت ساختار دندانها میگردد . مینای دندان را محکمتر میسازد و از جرم گرفتن دندانها پیشگیری میکند .  اسیدهای موجود در سیب ، اثر ضد التهاب و باکتریکش بر دندانها و لثه دارند . پژوهشهای علمی نشان داده است که یک ربع ساعت پس از خوردن آهسته ی یک عدد سیب ترش حدود 90 درصد و بعد از یک ساعت تقریباً تمامی ذرات میکروبی موجود در دهان از بین میروند . 

جویدن سیب، عضلات فک را قویتر میسازد . آب سیب تازه بدون هر مکملی به دلیل اثرات ضد التهاب مواد موجود در آن ، دهان شویهای ساده و طبیعی محسوب میشود .  

از بروز بیماری نقرس و درد مفاصل پیشگیری میکند  یکی از بیماریهایی که به طور مشخص به علت پرخوری و مصرف مداوم منابع حیوانی ( گوشت قرمز و چربی ) و الکل بروز میکند ، درد مفاصل و نقرس است . البته آمادگی ابتلا به این بیماری ارثی است . در موارد شدید ، بیمار با دارو و کمپرس سرد درمان میشود . برای جلوگیری از گسترش و طولانی شدن بیماری پیروی از برنامه ی غذایی فاقد گوشت و چربی ، لازم است .

همچنین سیب میوه ای بسیار باارزش است ؛ چرا که همچربی چندانی ندارد و هم موجب کاهش اوره میگردد .  سیب خام یا پخته مانع تشکیل اسید اوریک در بدن میشود و پس از مصرف آن مقدار کلی اسیدهای ادرار ، به ویژه اسید فرمیک افزایش مییابد . از این رو مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل  و نقرس توصیه میگردد .

سیب مقوی مغز است . به همین جهت برای کسانی که کارهای فکری انجام میدهند مفید میباشد . به طور کلی سیب به علت داشتن فسفر ،  اعصاب و مغز را تقویت میکند .   اثر آرام بخشی دارد  دم کرده ی پوست سیب که با اندکی عسل  شیرین شده باشد ، نوشیدنی آرام بخشی است . خوردن سیب خام نیز تأثیر آرام بخشی بر دستگاه اعصاب دارد . علاوه بر ویتامینهای گروه B ، منیزیم  و فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب اثر آرام بخشی بر اعصاب دارد . همچنین شیرینی سیب و جویدن آن باعث انبساط عضلات منقبض صورت میشود .

تظرات ارسال شده

کد امنیتی رفرش