
حتما واسه شما هم پیش اومده که فضای درایوای سیستمتون پر شده باشه و به همین منظور بخواین برخی از فایلای اضافی رو پاک کنین ولی ندونین کدوم یک از فایلارو پاک کنین تا فضای کافی و مورد نیاز در اختیارتون قرار بگیره !
برای این منظور ما قصد داریم در این قسمت ترفند خیلی جالبی به شما معرفی کنیم تا به راحتی بتونین فضای هاردیسکتونو خالی کنید !
پس برای پی بردن به این ترفند در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید !
روشهای مختلفی برای افزایش فضای خالی هارددیسک وجود داره ، که یکی از اونا استفاده از قابلیت Disk Cleanup میباشد !
روش استفاده از این قابلیت در ادامه آمده است :
این روش در ویندوزهای ویستا ، 7 ، 8 و 10 قابل استفاده است .
1 ـ به دسکتاپ مراجعه کرده و روی آیکون Computer دوبار کلیک کنید . ( میتوانید کلیدهای Win + E را نیز برای دسترسی سریعتر مورد استفاده قرار دهید )
2 ـ پس از مشاهده پنجره ویندوز اکسپلورر ، روی درایو مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Properties را بزنید .
3 ـ در پنجره باز شده روی Disk Cleanup کلیک کنید .
4 ـ باتوجه به حجم درایو ، چند دقیقه منتظر بمانید تا عملیات محاسبه میزان فضای قابل آزادسازی تمام شود .
5 ـ پس از اتمام عملیات در پنجره Disk Cleanup اطلاعات کاملی از فایلهای قابل حذف و فضایی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت بهنمایش درمیآید . شما میتوانید هریک از گزینههای موردنظر را فعال یا غیرفعال کرده و در نهایت با کلیک روی Ok عملیات حذف را آغاز کنید . ( در پنجره هشدار بهنمایش درآمده روی Delete Files کلیک کنید تا مجوز حذف اطلاعات صادر شود )
توجه : پیش از اجرا توصیه میشود از اطلاعات مهم خود در درایوها یک نسخه پشتیبان تهیه کنید !!!